رهاسازی «دلیجه» در سد حنای سمیرم/پرندگانی که دیگر پرواز نمی‌کنند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: یک دلیجه آسیب دیده که توسط دوست‌دار محیط زیست تحویل شده بود پس از درمان و تیمارهای لازم در منطقه شکار ممنوع سد حنای سمیرم رهاسازی شد.

رهاسازی «دلیجه» در سد حنای سمیرم/پرندگانی که دیگر پرواز نمی‌کنند

مرتضی جشمیدیان اظهار داشت: دلیجه و سارگپه در زمره بیشترین پرندگان مناطق حفاظت شده اصفهان هستند که توسط دوست‌داران محیط زیست به محیط بانان تحویل می‌شوند.

وی افزود: این حیوانات شکاری که به طور معمول پس از خروج از محل طبیعی زندگی خود در مناطق شهری گرفتار می‌شوند، توسط مردم نجات یافته و به اداره کل محیط زیست تحویل می‌شوند.

شکار پرندگانی که دیگر پرواز نمی‌کنند

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه این پرندگان پس از تیمارهای لازم و درمان جراحت توسط متخصصان‌ در محیط زندگی طبیعی خود رهاسازی می‌شوند، بیان داشت: برخی از پرندگان شکاری در صورت نگهداری طولانی مدت در خانه یا انبار و مکان‌های تنگ توسط شکارچیان قادر به زندگی طبیعی در مناطق حفاظت شده نیستند.

وی ادامه داد: این پرندگان و همچنین حیواناتی که به دلیل جراحت ناشی از شکار یا دلایل دیگر قادر به زندگی طبیعی نیستند به منظور از حفاظت به باغ وحش و یا باغ پرندگان منتقل می‌شود.

رهاسازی دلیجه در منطقه شکارممنوع سد حنای سمیرم

جشمیدیان با اعلام رهاسازی یک دلیجه در سمیرم ابراز داشت: این پرنده شکاری آسیب دیده توسط یکی از دوست‌داران محیط زیست تحویل محیط بانان شد و پس از تیمارهای لازم در منطقه شکار ممنوع سد حنا واقع در سمیرم رهاسازی شد.

وی با تاکید بر اینکه با متخلفان شکار با قاطعیت برخورد می‌شود، گفت: در روزهای گذشته دو متخلف شکار در پناهگاه حیات وحش موته دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری دو شکارچی پیش از آغاز به شکار

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش موته از بی بدیل ترین زیستگاه‌های حیات وحش و محل زندگی آهوی ایرانی است، بیان داشت: این متخلفان پیش از آغاز به شکار دستگیر شدند و البته یکی از همراهان آنها همچنان متواری و تحت تعقیب است.


منبع: مهر

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها