رئیس‌جمهور اقدام عاجلی در تغییر کابینه صورت دهد/کارنامه نوبخت موفق نیست

نائب رئیس خانه احزاب گفت: نوبخت که از اصلی‌ترین نقش‌آفرینان امور اقتصادی دولت به حساب می‌آید تاکنون کارنامه موفق نداشته است.

رئیس‌جمهور اقدام عاجلی در تغییر کابینه صورت دهد/کارنامه نوبخت موفق نیست

قدرتعلی حشمتیان نائب رئیس خانه احزاب با انتقاد از عدم حضور نیروهای مستقل و اعتدال‌گرا در کابینه دولت دوازدهم گفت: علی‌رغم اینکه آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای جریان مستقل بود با این وجود در دو دولت یازدهم و دوازدهم از چهره‌های مستقل و اعتدال چندان استفاده نکرد که یکی از دلایل ضعف در کابینه نیز همین موضوع است.

وی افزود: پس از پیروزی آقای روحانی در انتخابات 92 شاهد بودیم که حزب اعتدال و توسعه به یکباره خود را به عنوان حامی اصلی رئیس‌جمهور و عامل پیروزی او اعلام کرد، در صورتی که این ادعا به هیچ عنوان درست نبود. زیرا اگر حمایت اصلاح طلبان و جریان اعتدال‌گرا و مستقل از آقای روحانی نبود امکان نداشت که ایشان در انتخابات توفیقی داشته باشد.

نائب‌رئیس خانه احزاب با بیان اینکه آقای نوبخت که معاون نظارت و ارزیابی و رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت بوده و از اصلی‌ترین نقش آفرینان امور اقتصادی دولت به حساب می‌آید، تاکنون کارنامه موفق نداشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم موفقیت دولت در پیاده سازی وعده‌های اقتصادی خود، لازم است رئیس‌جمهور اقدام عاجلی در تغییر ساختار دولت داشته باشد و با تشکیل کارگروهی شامل کارشناسان برجسته از هر سه جناح سیاسی فعال کشور، از تجربیات مدیریتی آنها برای برون رفت از وضعیت کنونی استفاده کند.

**دولت از فضای عمومی جامعه اطلاع چندانی ندارد

حشمتیان با اشاره به اینکه دولت دوازدهم به ویژه شخص رئیس‌جمهور ارتباط کمی با مردم داشته و از فضای عمومی جامعه اطلاع چندانی ندارد، تصریح کرد: اصلی‌ترین دلیل بروز تلاطم‌های اخیر در بازار ارز و سکه عدم ارتباط دولت با کارشناسان اقتصادی از هر سه جناح کشور است. با وجود اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم، احزاب سیاسی در کشور فعالیت خود را بازیابی و افزایش دادند اما متاسفانه دولت از پتانسیل‌های کارشناسی این احزاب استفاده مطلوبی نکرده است.

منبع: تسنیم

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها