۳۰ نیروگاه خورشیدی زیر ۱۰۰کیلو وات در کاشان نصب‌ شد

رئیس اداره برق شهرستان کاشان گفت: برای نیروگاه‌های خورشیدی زیر ۱۰۰ کیلو وات به ازای هر کیلو وات تولید برق قیمت ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان درنظر گرفته شده که تا کنون ۳۰ نیروگاه خورشیدی زیر ۱۰۰کیلو وات در کاشان نصب‌ شده است.

۳۰ نیروگاه خورشیدی زیر ۱۰۰کیلو وات در کاشان نصب‌ شد

علیرضا عرب‌بیگی اظهارداشت: یکی از تمهیدات در مورد تولید بهینه برق در شهرستان کاشان ایجاد نیروگاههای خورشیدی است.

وی با بیان اینکه شرکت برق مشوّق‌های خوبی برای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تعیین کرده است گفت: برای نیروگاه‌های زیر 100 کیلو وات به ازای هر کیلو وات تولید برق قیمت 700 تا 800 تومان درنظر گرفته شده که تا کنون 30 نیروگاه خورشیدی زیر 100کیلو وات در کاشان نصب‌ شده است.

عرب‌بیگی در ادامه گفت: این 30 نیروگاه خورشیدی در کلّ شهر کاشان گسترده شده و 1800 کیلو وات عقد قرارداد داریم و حدود 450 کیلووات تا یک ماه آینده آماده نصب می‌شود.

مدیریت اداره برق شهرستان با اشاره به اینکه 28% برق مصرفی مربوط به مصرف خانگی و 46% برق مصرفی صنعتی است در مورد تعداد مشترکین برق مصرفی گفت: در شهرستان کاشان 184.000 مشترک داریم که 151.000 مشترکین خانگی است و 2000 مشترک صنعتی داریم.

عرب‌بیگی در ادامه درمورد طرحهای مشوّقی که در مورد برق صنعتی شهرستان در نظر گرفته شده ابراز داشت: 3 طرح مشوّقی درنظر گرفته شده که اولین طرح خرید برق دیزل‌های صنعتی، دادن پاداش در صورت کاهش مصرف در زمان پیک است.

مدیریت اداره برق شهرستان خاطرنشان کرد : مشوّق‌هایی برای کشاورزان درنظر گرفته‌ایم، کشاورزانی که از ساعت 11 صبح تا ساعت 13 که اوج مصرف است وسایل برقی خود را خاموش کنند 20 ساعت دیگر روزبرق مصرفی آنها رایگان می‌شود و برای تشویق مدیریّت برق در مورد تجاری و عمومی، خرید برق دیزل است.

وی در مورد ایجاد همایش‌های آموزشی برای مدیریّت برق گفت: سال گذشته همایشی تحت عنوان با طعم برق برگزار شد که در این مراسم به کودکان به‌وسیله رنگ‌آمیزی و نقّاشی مدیریّت برق آموزش داده شد.


منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها