رئیس جمهوری کرواسی ابراز امیدواری کرد ترامپ و پوتین مسئولیت پذیر باشند

رئیس جمهور کرواسی ضمن ابراز امیدواری از نمایش «مسئولیت پذیری» روسای جمهور روسیه و آمریکا تاکید کرد دیدار ترامپ با پوتین، می‌تواند به جای شعله ور کردن تنش‌های بین المللی، شرایط را آرام کند.

رئیس جمهوری کرواسی ابراز امیدواری کرد ترامپ و پوتین مسئولیت پذیر باشند

به نقل از آسوشیتدپرس، رئیس جمهور کرواسی ضمن ابراز امیدواری از نمایش «مسئولیت پذیری» سران کشور‌های روسیه و آمریکا، یاد آور شد، این دو شخص زمانیکه دیدار دوشنبه را برگزار کردند، ضامن‌های ثبات کل دنیا هستند.

کولیندا گابار-کیتاروویچ در مصاحبه روز یکشنبه نسبت به رفتار تهاجمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با متحدان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جلسه روز چهارشنبه و پنجشنبه، ابراز بی اعتنایی کرد. وی افزود: «این موضوع به شخصیت او بر می‌گردد. من از این رفتار بر علیه او استفاده نمی‌کنم.»

رئیس جمهور کرواسی همچنین تاکید کرد دیدار ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند به جای شعله ور کردن تنش‌های بین المللی، شرایط را آرام کند.

وی در ادامه از مداخلات روسیه در منطقه جنوب شرق اروپا ابراز نگرانی کرد. مسکو قصد دارد با استفاده از نفوذ اقتصادی و قدرت بخش انرژی خود با برتری اتحادیه اروپا و ناتو مقابله کند.

با این حال کیتاروویچ بر اهمیت مذاکره با روسیه و منزوی نکردن این کشور تاکید کرد. وی درباره این موضوع گفت: «ما می‌خواهیم تا درباره تهدیدات مشترک امنیتمان گفتمان داشته باشیم. ما مجبور هستیم تا با یکدیگر کار کنیم.»

رئیس جمهور کرواسی خاطر نشان کرد: «یک دلیل برای اهمیت فراوان روابط روسیه و آمریکا برای منطقه کشورش و همچنین صحنه جهانی این است که ما دیگر کشتار‌هایی مانند اتفاقات دوران جنگ‌های بالکان در دهه ۱۹۹۰ نبینیم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها