كودكی پنج ساله با یك متر و نیم قد

رسانه‌های رسمی انگلستان اعلام كردند كه یك پسر پنج ساله با داشتن قدی به طول یك و نیم متر غول پیكرترین پسر در این كشور است.

كودكی پنج ساله با یك متر و نیم قد

مادر این كودك پنج ساله در مصاحبه‌ای با رسانه‌های رسمی انگلستان خاطرنشان كرد: «جك» در سن پنج سالگی دقیقا هم قد پسربچه‌ای است كه ابتدایی را تمام كرده است. قد او یك متر و نیم است و پزشكان اعلام كرده است كه او حتی به دو متر و نیم هم می‌رسد.

مادر این كودك در ادامه به روزنامه دیلی‌میل یادآور شد: متاسفانه مجبورم در مدت كوتاهی تمامی لباس‌ها و كفش‌های پسرم را دور بیندازم؛ چرا كه رشد او به شدت سریع است. پزشكان بر این عقیده‌اند كه «جك» به سندرم «بك ویت- وایدمن» كه باعث رشد سریع استخوان‌ها و عضلات می‌شود مبتلا است.




براساس گزارش رسانه‌های رسمی این كشور جك كه اهل منطقه «سوین توآن» در جنوب «یورك شایر» است در هفته ششم بارداری به دنیا آمد، در حالی كه نزدیك به چهار كیلوگرم وزن داشت. او 12 ماه پس از آن در دستگاه و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان كودكان «شفیلد» بستری بود.

علاوه بر این، پزشكان بر روی این پسر بچه غول‌پیكر 15 عمل انجام دادند كه سه عمل بر روی زبانش بوده است تا آن را كوچك كنند. همچنین عمل‌های جراحی بر روی نای و شكم این كودك هم صورت گرفته است تا او بتواند بیاشامد، غذا بخورد و نفس بكشد. این كودك به دلیل مشكلاتی كه دارد، تنها می‌تواند غذاهای نرم و سوپ بخورد.

1514

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها