اژه ای خبر داد: بازداشت عده‌ای در رابطه با واردات غیرمجاز تلفن همراه/ دستور ویژه رییس قوه قضاییه در برخورد با فساد/ پخش فیلم مائده هژبری به دستور پلیس نبود/ نام و ارتباطات سلطان سکه اعلام شد

معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: در رابطه با واردات غیرمجاز تلفن همراه افرادی بازداشت هستند برخی شرکت‌ها پلمپ شده و اسنادی که به دست آمده نشانگر چند تخلف بزرگ است که امیدواریم اطلاعات بیشتری را در آینده بدهیم.

اژه ای خبر داد: بازداشت عده‌ای در رابطه با واردات غیرمجاز تلفن همراه/ دستور ویژه رییس قوه قضاییه در برخورد با فساد/ پخش فیلم مائده هژبری به دستور پلیس نبود/ نام و ارتباطات سلطان سکه اعلام شد

محسنی اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضائیه در نشست خبری خود ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت گفت: از جمله موضوعاتی که این روزها داریم بحث تخلفات ارز در زمینه سکه و واردات برخی کالاها از جمله تلفن همراه و ورود برخی خودروها به صورت متخلفانه و غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه مردم عزیز به حق انتظار دارند در این شرایط با مفسدان اقتصادی و متخلفان به شدت و به صورت شفاف برخورد شود، گفت: مردم انتظار دارند قوه قضائیه سریعتر و قاطع‌تر از گذشته برخورد کند رئیس قوه دستور داد به دادستان تهران که چند شعبه و بازپرس ویژه برای موضوع خودرو و ارز و سکه و ورود کالاهای غیرمجاز اختصاص دهید. به رئیس دادگستری تهران هم دستور داد به محض آماده شدن پروندهها از دادسرا بدون فوت وقت قضات شجاع و آشنا به مسائل ارزی و ثبت سفارش را اگر لازم است توجیه مضاعف کرده و پروندهها را با سرعت و خارج نوبت رسیدگی کنند.

اژه‌ای گفت: در هر موضوعی بازپرس ویژه در نظر گرفته شده است. پرونده خاص تشکیل داده‌اند و کمک‌هایی فرستاده‌اند و قرار شده دادستان کل تهران نظارت و کمک بیشتری کند. ایشان از دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت صمت و دستگاه‌های مرتبط خواستند هرچه سریع‌تر اطلاعات به دادسراها داده شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی هم مشغول است و امیدواریم به زودی برخی پرونده‌های متخلفین آماده صدور حکم شود و مرحله به مرحله تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، مردم را در جریان قرار دهیم.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه رهبری تاکید کردند و خود شما رسانه‌ها تاکید داشتید که قوه قضائیه از لحاظ رسانه تقویت شود، گفت: مرکز رسانه چهار پنج کارگروه تشکیل داده و هر کارگروه از افراد خبره به مسائل رسانه و مسائل تخصصی موضوعات رسانه‌ای کمک گرفته و امیدواریم در آینده تحول خوبی ایجاد شود.

وی در خصوص مساله خودرو و واردات برخی ماشین‌های لوکس به صورت غیرقانونی یا با تخلف گفت: اولین نهادی که وارد شد سازمان بازرسی کل کشور بود. ابتدا برخی مسئولان دولتی منکر بودند که چنین چیزی نیست ولی خب بعد از تحقیقات و ورود رئیس‌جمهور مشخص شد و امروز دولت اذعان دارد از ناحیه برخی مسئولان دولتی و غیردولتی در زمینه واردات خودروهای لوکس تخلف و اقدام غیرقانونی صورت گرفته است و خسارتی که در مساله تقاضا و افزایش قیمت‌ها داشته در گزارش اطلاع‌رسانی دولت هم منتشر و اشاره شده است و ما منتظر هستیم تا این لحظه از ناحیه وزارت صمت یا نهاد ریاست جمهوری چیزی رسما به قوه قضائیه منعکس نشده است. همانطور که رئیس‌جمهور از وزارت صمت و معاونت حقوقی خواستند این مساله برای مردم شفاف سازی شود باید این گزارش را بفرستند تا ما با اطلاعات خودمان مقایسه کنیم.

اژه‌ای درباره مساله ورود تلفن همراه گفت: اقداماتی شده ۳۰ و چند شرکتی که ارز به آنها تخصیص داده شده بود، برای واردات تلفن همراه اقدام کردند افرادی بازداشت هستند برخی شرکت‌ها پلمپ شده و اسنادی که به دست آمده نشانگر چند تخلف بزرگ است که امیدواریم اطلاعات بیشتری را در آینده بدهیم.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده مائده هژبری بدون ذکر نام او توضیح داد و گفت: قاضی اجازه پخش تصویر متهم یا نام او را نداده بود و حتی قرار بود صدا و سیما برای اجرای این فیلم از مرکز رسانه ای قوه قضاییه کمک بگیرد که این کار را هم نکرد. هرچند در فیلم تصویر واضح افراد پخش نشد و نام آنها هم برده نشد ولی قوه قضاییه اجازه پخش این فیلم را نداده بود.

دو شرکت که دو برادر هستند، 20 و چند میلیون یورو را برای وارد کردن کاغذ روزنامه گرفتند اما در حالی که ربطی به اینها نداشته و اصلا موضوع فعالیت شان نبوده است.

متاسفانه در سال های 91 و 92 هم افرادی دستگیر شدند. از جمله کسی که در همین موضوع هم دستگیر شده و نیروی انتظامی گفته دو تن سکه داشته است.

این فرد حمید مظلومین و پسرش محمدرضا مظلومین نام دارد که آن موقع هم دستگیر شدند و حکم گرفتند و رسماً بانک مرکزی به دادسرا و دادگاه گفتند اینها با نظر و هماهنگی ما بوده است و ما این دلارها را در اختیارشان قرار دادیم. با آن توضیحی که آن زمان نماینده مرکزی و حراست دادند، دادگاه اعلام کرد که جرمی از این بابت مرتکب نشدند.

یکی از بحث ها این است که این مسئله مورد تایید بانک مرکزی هست یا خیر. در ارتباط با یکی از افرادی که تا روز دستگیری به گفته خودش 46 مورد هر دفعه بین 4 تا 7 میلیون دلار گرفته، یکی از افراد بانک مرکزی گفته که این با هماهنگی ما بوده است.

منبع: جماران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مجید
    0

    به روح مادرم!! من در مورد خرید کاغذ روزنامه و دو تن سکه و بانگ مرکزی به چه دلیل از انها دفاع کرده و در این صورت چرا درباداشت هستند!! ؟ هیچ چیز نفهمیدم ! مثل همیشه عجب شفاف سازی شد!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها