پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به شایعه تابعیت خارجی فرزندان ظریف و 2500 تابعیت برجامی

آن چیزی که در خبر‌ها آمده بود مبنی بر اینکه در خلال مذاکرات برجام، تفاهمی ناظر بر اخذ ۲۵۰۰ مجوز اقامت میان ایران و آمریکا منعقد شد، دروغ محض بود و شدیدا آنرا رد می‌کنم

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به شایعه تابعیت خارجی فرزندان ظریف و 2500 تابعیت برجامی

بهرام قاسمی در خصوص شایعه تابعیت 2500 برجامی گفت: به سبب آشنایی و همکاری نزدیک با دکتر ظریف با ضرس قاطع می‌گویم که فرزندان وی در ایران زندگی و کار می‌کنند و تابعیت خارجی ندارند. در مورد دیگران نیز من صلاحیت قضایی و امنیتی برای اظهارنظر ندارم.

اما به طور کلی آن چیزی که در خبر‌ها آمده بود مبنی بر اینکه در خلال مذاکرات برجام، تفاهمی ناظر بر اخذ ۲۵۰۰ مجوز اقامت میان ایران و آمریکا منعقد شد، دروغ محض بود و شدیدا آنرا رد می‌کنم. هیچگونه مذاکره‌ای از سوی تیم مذاکره کننده هسته‌ای در رابطه با موضوع فوق‌الذکر و سایر موضوعات مشابه با آن در خلال مذاکرات منتهی به برجام صورت نگرفت و اصولا چنین موضوعی هیچ ارتباطی نه با برجام داشت و نه در دستور کار بود و نه به هیئت مذاکره کننده ربطی داشت. همانطور که آقای ظریف در این رابطه گفتند اگر کسانی که مدعی‌اند، چنین امکاناتی بدست آورده‌اند، باید پاسخگو باشند چرا که تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت به هیچ وجه به دنبال چنین موضوعاتی نبوده است.

به‌عنوان یک کارشناس که در حوزه سیاست خارجی سال‌ها کار کرده‌ام، با جدیت می‌گویم که طی ماه‌های اخیر بر شدت جنگ روانی دشمنان علیه ایران افزوده شده است؛ این دشمنان عبارتند از: آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشور‌های معاند منطقه‌ایِ بهره‌مند از دلار‌های نفتی. سعی آن‌ها تشدید جنگ روانی علیه ایران در کنار طرح و تحمیل سایر مسائل از قبیل: تحریم‌های اقتصادی و فشار‌های منطقه‌ای و ادعا‌های مرتبط با مسائل تروریستی و تسلیحاتی است و هدف نهایی‌شان نیز بدبین کردن مردم به مسئولان و ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان می‌باشد.

منبع: جماران

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها