صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرفوری:

مشکلات داخلی حل نشود زمان اعمال تحریم‎های جدید دچار دردسر می‎شویم/ دولت هرچه سریعتر بسته مقابله با تحریم‎ها را اجرایی کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکلات اقتصادی و داخلی کشور طی چند وقت اخیر حل نشود بدون شک در زمان اعمال تحریم‎های جدید آمریکا دچار مشکل خواهیم شد.

مشکلات داخلی حل نشود زمان اعمال تحریم‎های جدید دچار دردسر می‎شویم/ دولت هرچه سریعتر بسته مقابله با تحریم‎ها را اجرایی کند

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره رویکردهای دولت و نهادهای اجرایی در کشورمان در زمان اعمال تحریم‎های جدید آمریکا که برخی از رسانه‎ها شروع آن را 13 مرداد اعلام کردند اظهارکرد: باتوجه به خروج آمریکا از توافق برجام بدون شک ایرانی‎ها باید منتظر اعمال تحریم‎های جدید آمریکا باشند اما دقیقا اینکه این تحریم‎ها چه زمانی رخ خواهد داد مشخص نیست از این رو ما باید آمادگی‎های لازم را برای مقابله با این وضعیت فراهم کنیم.

وی با اشاره به اقدام دولت در ارائه بسته مقابله با تحریم‎ها خاطرنشان کرد: اقدام و رویکرد دولت در راستای ارائه این بسته اقتصادی به موقع بود اما مهم‎ترین راهبردی که در شرایطی امروز باید عملیاتی شود اجرایی شدن این بسته در دستگاه‎ها و نهادهای مختلف است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دیگر رویکردی که در مقطع فعلی بدون شک برای ما مثمرثمر خواهد بود این است که تکلیف خود را با کشورهای اروپایی در جهت تعامل و مبادلات اقتصادی روشن کنیم از این رو دستگاه سیاست‎خارجی باید هرچه سریعتر اقدامات لازم و مقتضی را در این راستا مشخص کند.

صفاری نطنزی اظهارکرد: بدون شک در شرایط تحریم‎های جدید آمریکا علیه ایران روابط مثبت و سازنده ایران با کشورهای منطقه و جهان در راستای گذر ما از تحریم‎ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دیگر رویکرد و راهبرد مهمی که باید از سوی دولت در جهت مقابله با تحریم‎ها در کشورمان و از جهت داخلی مدنظر قرار گیرد این است که ما باید هرچه سریعتر در جهت سرو سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور به خصوص در حوزه ارز و واردات اقدامات جدی را انجام دهیم چرا که ادامه این وضعیت بدون شک برای ما دردسرآفرین خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‎رود رئیس‎جمهور محترم نیز با توجه به مشکلاتی که در حوزه اقتصاد کشوروجود دارد هرچه سریعتر در جهت ایجاد تغییرات در بدنه دولت و اضافه کردن افرادی جدید با تفکرات اقتصادی که مشکلات فعلی را حل کند وارد عمل شود چرا که بدون شک وجود مشکلات داخلی در زمان اعمال تحریم‌های جدید اوضاع نگران‎کننده‎ای را برای کشور ایجاد خواهد کرد از این رو امیدوارم دولت محترم در این راستا رویکردهای لازم را اتخاذ کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها