کتاب « راه نشان» منتشر شد

کتاب «راه نشان» با موضوع دوران بلوغ و سن تکلیف و با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب، برای دانش آموزان دوره اول و دوم متورسطه و مربیان پرورشی منتشر شد.

کتاب « راه نشان» منتشر شد

کتاب «راه نشان» با موضوع دوران بلوغ و سن تکلیف و با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب، برای دانش آموزان دوره اول و دوم متورسطه و مربیان پرورشی منتشر شد.

در مقدمه این کتاب به قلم مسعود شاکر آمده: «دوران بلوغ یکی از مهمترین برهه‌های حساس زندگی هر نوجوانی است. دورانی که سر منشأ تحولات روحی و جسمی فراوانی در میان دختران و پسران است. این تحولات اگر با برنامه ریزی صحیح همراه نبوده و در یک مسیر الهی مدیریت نشود، آینده‌ای پر مخاطره برای نوجوان رقم خواهد زد.

همچنین در این مقدمه گفته شده است: «بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، سنت پسندیده‌ای تحت عنوان «جشن تکلیف» در کشور عزیزمان پا گرفت که تصویری زیبا از شروع دوران بلوغ در ذهن نوجوانان و دانش آموزان ایجاد می‌کرد. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای مُدَّ ظِلُّه در مقاطع مختلف با برگزاری جشن‌های تکلیف که آخرین آن‌ها را در آذر ماه سال ۹۵ ویژه نوجوانان پسر در حسینیه امام خمینی ره برگزار کردند، اهمیت مقوله تکلیف و دوران بلوغ را بیش از پیش نمایان ساختند...در پی فرمایشات نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان حجت الاسلام حاج علی اکبری، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان تهران با درک ضرورت این مسالة مهم، اقدام به تدوین کتابی تحت عنوان «راه نشان» با محوریت بیانات مقام معظم رهبری و با نگاهی جامع به مقولة تکلیف و دوران بلوغ کرده است.»

عناوینی چون « یک فرصت طلایی، یک قرار عاشقانه، خودم را از پنجره قطار بیرون انداختم، کوهپیمایی‌های صبحگاهی در تهران و دزدی تو روز روشن!» از جمله ۳۵ عنوان فهرست شده زیر مقدمه کتاب راه نشان است که شرح هریک در صفحات مشخص شده به چاپ رسیده است.

کتاب راه نشان در قطع رقعی، شامل ۸۴ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه، توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان چاپ و منتشر شده است.

منبع: مهر

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها