نخستین جشنواره‌ی تئاتر شهرزاد برگزیدگانش را شناخت

عصر امروز 23 تیرماه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر «شهرزاد» برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

نخستین جشنواره‌ی تئاتر شهرزاد برگزیدگانش را شناخت

به گزارش ایسنا، اجرای مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر «شهرزاد»، بر عهده فرزاد حسنی بود.

در ابتدای مراسم سام بهشتی، دبیر نخستین جشنواره تئاتر «شهرزاد» ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به حاضرین در خصوص نحوه برگزاری جشنواره نکاتی را مطرح کرد.

بعد از آن شهرزاد جعفری، رئیس جشنواره و مدیریت پردیس تئاتر شهرزاد طی سخنانی گفت: این جشنواره بدون حمایت هیچ اسپانسری در بخش خصوصی و با رویکرد حمایت از جوانان وکشف استعدادهای ویژه شکل گرفت. تلاش ما بر این بود که بتوانیم از جوانان فعال در عرصه تئاتر در بخش خصوصی و از گروههای شهرستانی حمایت کنیم.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در این مسیر، حضور نمایشهایی در ژانرهای متفاوت از شهرهای مختلف بود که این اتفاق مهمی برای ما در نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد محسوب می شد.

در ادامه مراسم، نادر برهانی مرند، نوید محمد زاده و مسعود دلخواه، هیات داوران نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد روی صحنه حاضر شدند و جوایز برگزیدگان را اعطا کردند.

لیست برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد به شرح زیر است:

در بخش بهترین نمایشنامه هیات داوران ضمن تقدیر از نمایشنامه «چراغ آخر» به نویسندگی شاهین کهن،جایزه بهترین نمایشنامه را به نمایش «خاک شیرین» به نویسندگی حامد مکملی از قزوین اعطا کردند.

در بخش بهترین کارگردانی هیات داوران ضمن تقدیر از فرید نظری کارگردان نمایش «نوسفراتو»، از رشت تندیس جشنواره را به شایان فیروزی کارگردان نمایش «خونمردگی» از تهران تقدیم کردند.

در بخش بهترین بازیگری مرد، هیات داوران به صورت مشترک 3 جایزه را برای بازیگران مرد در نظر گرفت که به طور مشترک محمود رشیدی برای بازی در نمایش «بی خانمان» از تربت جام، میلاد زنگنه برای بازی در نمایش«مردان مدار بسته» از تویسرکان و عباس بابایی برای بازی در نمایش «پوکه» از تهران اعطا شد.

در بخش بهترین بازیگری زن، هیات داوران نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد ضمن تقدیر از بازی الناز آبروش در نمایش «کابوس های دنباله دار»ازرشت ، جایزه بهترین بازیگر زن نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد را به نگین تهمتن برای ایفای نقش در نمایش «پا» تقدیم کردند.

در هر بخش به هرکدام ازبرگزیدگان تندیس جشنواره شهرزاد و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال تقدیم شد.

در پایان مراسم، فرزاد حسنی طی صحبتهایی عنوان کرد: هیات داوران هیچ نمایشی را حائز دریافت رتبه دوم بهترین نمایش ندانست و در این بخش دو نمایش در رتبه اول و سوم پذیرفته شدند.

جایزه سوم که شامل 7 اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد و 70 میلیون ریال وجه نقد به همراه تندیس جشنواره است، به نمایش «کابوسهای دنباله دار» به کارگردانی مهرداد هنرمند از شهر رشت تعلق گرفت.

و در پایان جایزه اصلی نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد، تندیس جشنواره و مبلغ 150 میلیون ریال و 15 اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد به آرمین حمدی پور کارگردان نمایش « پا» از شیراز تقدیم شد.

نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد از تاریخ 20 تا 23 تیرماه در تهران برگزار شد.

نخستین جشنواره‌ی تئاتر شهرزاد برگزیدگانش را شناخت

نخستین جشنواره‌ی تئاتر شهرزاد برگزیدگانش را شناخت

نخستین جشنواره‌ی تئاتر شهرزاد برگزیدگانش را شناخت

انتهای پیام

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها