جمالی در گفت و گو با خبرفوری:

مجلس باید درباره نحوه ورود ایران به FATF تصمیم بگیرد/ نگاه سیاسی نباید بر تصمیمات ملی تاثیر بگذارد

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باتوجه به تصمیمات و تلاش‎های صوت گرفته از سوی نمایندگان مجلس لایحه FATF باید از سوی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

مجلس باید درباره نحوه ورود ایران به FATF تصمیم بگیرد/ نگاه سیاسی نباید بر تصمیمات ملی تاثیر بگذارد

محمدجواد جمالی نوبندگانی دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره رد لایحه FATF از سوی شورای نگهبان اظهارکرد: باتوجه به اینکه نظر شورای نگهبان درباره بررسی لایحه FATF امروز از سوی سخنگوی این نهاد به دلیل مغایرات با قانون اساسی مطرح شده است فعلا نمایندگان مجلس و به خصوص کمیسیون امنیت ملی درباره بررسی این موضوع زمان و تصمیم خاصی را اتخاذ نکردند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه سخنگوی محترم شورای نگهبان درباره لایحه FATF مطرح کرده است دارای ابعاد جدیدی است که بدون شک نیازمند مطالعه و بررسی دقیقی است چرا که شورای نگهبان این لایحه را در زمره لوایح حقوقی دانسته است که رئیس قوه‌قضائیه باید آن را ابلاغ کند از این رو ماجرای نحوه بررسی و تبین این لایحه در حال حاضر وارد مرحله جدیدی شده است چرا که با این تصمیم عملا قوه‎قضائیه مسئول بررسی این لایحه خواهد بود.

دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به به تعویق افتادن تصویب لایحه FATF به مدت 2 ماه در مجلس شورای اسلامی و ارجاع آن به کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: باید منتظر بمانیم و ببینیم که باتوجه به مصوبه شورای نگهبان چه رویکردی نسبت به این لایحه اتخاذ خواهد شد.

جمالی اظهارکرد: در شرایط فعلی باتوجه به اینکه این لایحه در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی مجلس درحال بررسی است باید تکلیف اینکه این لایحه در کدامیک از قوا مورد بررسی قرار گیرد مشخص شود چرا که با تصمیم صورت گرفته در شورای نگهبان عملا نمایندگان مجلس از بررسی این لایحه منع و مسئولیت آن به دستگاه قضایی واصل شده است.

وی تصریح کرد: از نظر بنده باتوجه به رویکردهای صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس در بررسی دقیق این لایحه به خصوص در کمیسیون امنیت ملی مجلیس و رویکردهای قانونی که در راستای ورود ایران به معاهده FATF لازم است باید بررسی این موضوع در قوه مقننه ادامه پیدا کند.

دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: امیدوارم با یک رویکرد منطقی و مبتی بر نگرش عقلی و بدور از هرگونه نگاه سیاسی زوایای حضور ایران در این معاهده مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم نهایی لازم منطبق با منافع ملی کشورمان اتخاذ شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ب
    0

    درمورد اینکه نظا میها از کارهای اقتصادی بیرون بیاییندحرف بجایی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها