گاوهايي كه حيوان نيستند !

علي نصري /حقوقدان - وكيل پايه يك دادگستري

گاوهايي كه حيوان نيستند !

و باز امروز گوشه اي از فرهنگ غرب را جهانيان به نظاره نشستند.شايد اگر از ابتداي برنامه خبري شبكه هاي داخلي و يا خارجي تلويزيون را روشن نكنيم و مقدمه خبر را گوش ندهيم به يكباره مشاهده مي كنيم گله اي گاو وحشي به سرعت در پي مردم در كوچه و باز مي دوند تا با شاخ هاي خود آن ها را بدرند و مردمان نيز با هر وسيله اي گاو را را بازدارند و تا فرار كنند ، فكر مي كنيم اين جا يا يكي از كشورهاي عقب نگه داشته شده آفريقايي است و يا يكي از كشورهاي جهان سوم اما بهتر و دقيق‌تر كه مي نگريم انسان هاي سفيد پوست چشم و مو رنگي را مي بينيم كه به هيچ وجه شباهتي با مردمان ديگر نقاط جهان كه به هر دليلي عقب مانده ناميده مي‌شوند ندارند.
جالب آنكه چنان با شور و هیجان ازين برنامه سنتی بر خود مي بالند و آن را نشان از تمدني چند هزار ساله دانسته كه بايستي مردم جهان ببينند و حتي توريست ها با آمدن به اينجا لذت وافري آن ببرند.
بله اينجا را جهان اول مي نامند، اينجا مركز تمدن دنياي امروز است . اينجا اروپاست . همان اروپايي كه اگر پرنده مهاجري بر شاخه درختي در باغي از منطقه اي در خاور ميانه بر اثر استرس ناشي از پرواز طولاني نتواند تخم گذاري كند و یا از بین برود. واويلا مي شود و همايش هايي در نقد نظام حاكم بر كشوري كه اين جنايت در آن رخ داده برگزار مي شود ، راهپيمايي صورت مي دهند ، جلو سفارت كشور متبوع پرنده در اروپا تظاهرات راه مي افتد و انجمن حمايت از حيوانان بيانيه مي دهد.
حال سئوال اینجاست که در اروپا گاو را از شمول حيوان خارج مي دانند يا اگر حيوان مي دانند چون گاو است از حقوق ساير حيوانات،محروم است . اگر چنين نمايش ابلهانه اي در يك كشور جهان سوم روي دهد شبكه هایی همچون بي بي سي و سي ان ان برنامه هايي مستند با هزينه هنگفت در نكوهش اين مراسم ترتيب خواهند داد و چنان از حقوق حيوان بخت برگشته ناله و زاري كنند كه گوش فلك كر شود .
بايد از دست اندركاران حمايت از حيوانات پرسيد كه موضعشان دراين خصوص و مراسم ديگري كه حيوان زبان بسته را به مرز خشم و جنون مي رسانند و قهرمان ميدان نيزه ها بر پشت حيوان نگون بخت فرو مي كند و تماشاگران كه گوش تا گوش به نظاره نشسته اند،چيست ؟!

اي كاش اين مراسم احمقانه كه ميراث قرون توحش و بربريت است در يكي از كشورهاي خاورميانه يا آفريقا انجام مي شد تا با حمله رسانه هاي غربي و كنشگران بي طرف و منتقدان متنفذ بين المللي مواجه مي شد تا به سرعت قوانيني در ريشه كني اين آيين وضع شده تا هم مردمان دچار حادثه و خطر نشوند و هم جان حيوانات از كشتار وحشيانه در امان باشد .

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها