ادای احترام «استن لی» به خالق مرد عنکبوتی

«استن لی»؛ استعداد «استیو دیتکو» هنرمند افسانه‌ای کتاب‌های مصور را که به تازگی در ۹۰ سالگی درگذشته، غیرقابل توصیف خواند.

ادای احترام «استن لی» به خالق مرد عنکبوتی

«استن لی » که به همراه «استیو دیتکو» خالق شخصیت‌های معروف کتاب‌های مصور از جمله «مرد عنکبوتی» و «دکتر استرنج» است ضمن تمجید از استعداد بی‌مانند «استیو دیتکو» او را یکی از مهم‌ترین خالقان تاریخ کتاب‌های مصور (کامیک‌ بوک‌) معرفی‌ کرد.

«استن لی» در ویدئویی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد گفت: من سال‌ها با «استیو دیتکو» همکاری کردم و همواره تحت تاثیر دید او نسبت به عکس‌ها، تصاویر، حرکات و صحنه‌ها بودم. «دیتکو» داستان‌ها را همچون یک کارگردان سینمایی خوب روایت می‌کرد.

«استیو دیتکو» در کنار «جک کربی» از مهم‌ترین همکاران «استن لی» در دوران اوج کتاب‌های مصور مارول در دهه ۱۹۶۰ میلادی بودند و «دیتکو» و «استن لی» در سال ۱۹۶۱ شخصیت «مرد عنکبوتی» را خلق کردند که بعدها در چندین و چند اثر سینمایی مورد اقتباس قرار گرفت. «دیتکو» همچنین طراح لباس معروف قرمز و آبی «مرد عنکبوتی» نیز هست.

«دیتکو» و «استن لی» در سال ۱۹۶۶ و پس از خللق شخصیت «دکتر استرنج» به دلیلی که هیچگاه درباره آن توضیحی داده نشد به همکاری خود خاتمه دادند و «دیتکو» کمپانی مارول را ترک کرد.

جسد «استیو دیتکو» روز ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ در آپارتمانش در شهر نیویورک پیدا شد.

منبع: ایسنا

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها