مروری بر چند واقعیت جالب تاریخی که تا کنون نمی دانسته اید

از شهر زامبی ها در ایتالیا تا آدم خواری اروپاییان قرن پانزدهمی

طبق باور بسیاری، شاهزاده الیزابث در خون حدود ۸۰ زن حمام کرد. او در کنار ولاد، پادشاه رومانی که عادت داشت خون دشمنانش را می نوشید، خونخوارترین اشخاص تاریخ شناخته می شوند.

از شهر زامبی ها در ایتالیا تا آدم خواری اروپاییان قرن پانزدهمی

محاکمه و قتل آدم ۶۰۰۰ جادوگر در قرون وسطی

در قرون وسطی بیش از ۶۰۰۰ جادوگر محاکمه و اعدام شدند. بسیاری از این جادوگرها زنده در آتش سوختند. برخی از این به اصطلاح جادوگرها حیوان بودند.‌در یک‌نمونه، دادگاههای قرون وسطی یک خوک را به اتهام جادوگری محکوم به اعدام کردند.

فقر باعث شد آمریکایی ها به جای لباس، گونی آرد به تن کنند

در بحران اقتصادی ۱۹۳۰ آمریکا، بسیاری از خانواده ها از گونی آرد به عنوان لباس استفاده می کردند چرا که قدرت خرید لباس نو نداشتند. استفاده از گونی آرد به عنوان لباس آنقدر زیاد شد که کارخانه های آرد کم کم آردهای خود را در گونی هایی با تزئینات خاص ارائه می دادند تا فروششان بیشتر شود.

وقتی یک سناتور اسب امپراتور روم شد

کالیگولا یکی از امپراتوران ظالم رم بود. این سزار دیکتاتور که از قضا به شدت هم‌مخالف سنا و قدرت شورایی بود پس از قدرت گیری و برای تضعیف سنا، یکی از سناتورهای روم را اسب مخصوص خود نامید و بر آن سناتور بیچاره سوار شد.

ا روپایی های آدم خوار در قرن پانزدهم پیدا شدند

اروپایی های ثروتمند در قرن ۱۴ و ۱۵ میلادی آدم خواری می کردند. آنها جسد انسانها را پس از مرگشان می خوردند چرا که باور داشتند چربی انسان، خون و جمجمه اش برای رفع بسیاری از امراض مفید است.

جنگی که فقط سی دقیقه طول کشید

کوتاهترین جنگ ثبت شده در تاریخ حدود ۳۰ دقیقه به طول کشید. این جنگ در تاریخ ۲۷ اگوست ۱۸۹۶ رخ داد و ۳۰ دقیقه بعد هم به پایان رسید. این جنگ بین بریتانیا و سلطان نشین زنگبار اتفاق افتاد.

وقتی از دندانهای اجساد، دندان مصنوعی درست می شد

بسیاری گمان می کنند که استفاده از دندان مصنوعی به اواخر قرن ۱۸ باز می گردد. اما این باور خطا است. حتی مردم تمدنهای باستان هم از دندانهای مصنوعی استفاده می کردند. البته دندانهای مصنوعی در آن زمان کمی فرق داشت. مردم قبل از عصر مدرن از دندانهای سربازان کشته شده در جنگ یا اعدامی به عنوان دندان مصنوعی استفاده می کردند.

خوش شانس ترین زن جهان کیست؟

خوش شانس ترین زن جهان بدون شک آنا دیکنسون است. او هم از فاجعه ی غرق شدن کشتی تایتانیک نجات یافت و هم یکی از بازماندگان لوسیتانیا بود. او همچنین در بمباران بندر پرل هاربر در جنگ جهانی دوم ، انفجار خونین هیندنبرگ و چند حادثه تروریستی حاضر بوده است که از همه اینها جان سالم به در برده است.

در قرن ۱۹ هروئین دارو بود نه مخدر

دارو سازی تاریخی دراز و تا حدی همراه با آزمون و خطا دارد. در بین سالهای ۱۸۹۸ تا ۱۹۱۰ شرکتهای داروسازی هروئین را به عنوان داروی سرفه تولید می کردند. چند دهه طول کشید که این کمپانی ها و جامعه پزشکی به اعتیاد آور بودن این ماده باور پیدا کنند.


دراکولا واقعا وجود داشته است

شاید بسیاری باور داشته باشند که دراکولا وجود نداشته و افسانه ای بیش نیست. اما ولاد سنگدل، پادشاه رومانی در قرن ۱۵ واقعا خون انسانها را می مکید. او خون دشمنانش را پس از مرگ و اعدام همراه با غذا می نوشید. نام دراکولا ( در افسانه برام استوکر) از نام‌خانوادگی این حاکم ستمگر گرفته شده است.

شاهزاده خانمی که بزرگترین قاتل زنجیره ای شد

بزرگترین قاتل زنجیره ای جهان یک شاهزاده خانم به نام‌الیزابت باثوری است. او بین سالهای ۱۵۸۵ تا ۱۶۰۹ حداقل ۸۰ زن جوان را کشت و در خونشان حمام کرد. برخی تعداد مقتولین او را بیش از ۸۰ و حتی تا حدود ۶۰۰ تن‌می دانند.

دست در آب جوش کنید تا بی گناهیتان اثبات شود

یکی از راههای اثبات بی گناهی در دادگاههای قرون وسطی، قرار دادن دست در آب جوش بود. اگر زخم دست و تاولها پس از سه روز خوب می شد، این امر نوعی پیام الهی و نشانه بی گناهی فرد بود. البته مشخص است که این روش در اکثر مواقع جواب نمی داد و متهم تبرئه نمی گردید.

شهر زامبی ها در ایتالیای عصر رنسانس

در سال ۱۴۹۴ و همزمان با اوج عصر رنسانس در ایتالیا، بیماری سفلیس در ایتالیا به شدت فراگیر شد. به علت کمبود و ضعف درمان، این بیماری به شدت پیشرفت کرد و باعث شد در طول چند ماه، گوشت صورت و بدن افراد مبتلا بریزد. این اتفاق باعث شد در مدتی کوتاه، شهرهای ایتالیا پر از افرادی شود با چهره هایی شبیه زامبی ها. این اتفاق ترسناک تا مدتی سوژه داستانهای نویسندگان ایتالیایی شد.

منبع: word24

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها