هم باش‌های سیاه مهم‌ترین آسیب تجردگرایی

هم باش‌های سیاه مهم‌ترین آسیب تجردگرایی

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس و آسیب شناس 4 عامل را دلیل تاخیر در سن ازدواج دانست و اظهار کرد: 4 عامل از جمله تحصیلات دانشگاهی، سربازی، داشتن ارتباط با جنس مخالف و مهم‌تر از همه بیکاری در تأخیر در سن ازدواج افراد موثر هستند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل تجردگرایی و تاخیر در ازدواج، بیکاری است، افزود: علاوه بر بیکاری، موضوع ترس از ازدواج، ناامیدی، نگرانی از آینده، مسئله مسکن و سایر عوامل مشابه نیز موجب شده تا جامعه به سوی تجردگرایی حرکت کند.

قرائی مقدم خاطر نشان کرد: امروزه فقدان مسئولیت پذیری دختران و پسران بر گسترش تجردگرایی تأثیرگذار بوده است و اثرات غیرقابل جبرانی را بر جامعه دارد.

این جامعه شناس در خصوص اثرات تجردگرایی گفت: تجردگرایی باعث رواج بی‌بند و باری جنسی، روسپیگری، رواج روابط نامشروع، هم باش‌های سیاه و سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی ازدواج سفید را یک اصطلاح نادرست دانست و مطرح کرد: هم باش‌های سیاه اصطلاحی است که باید جایگزین اصطلاح غلط ازدواج سفید شود، زیرا کلمه ازدواج برای رابطه رسمی و مشروع به کار می‌رود، در صورتی که این نوع روابط هیچ رسمیتی ندارد.

قرائی مقدم در مورد راهکارهای کاهش تجردگرایی گفت: ازدواج نیازمند تمهیداتی است، لذاجوانان در صورتی می‌توانند به ازدواج فکر و نسبت به آن اقدام کنند که در جامعه ایجاد اشتغال و معضل بیکاری جوانان حل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها