بازداشت رهبر یک فرقه مذهبی در ترکیه

واعظی در ترکیه که بیشتر به خاطر ظاهر شدنش با گروه‌هایی از زنان در برنامه‌های تلویزیونی‌ شهرت دارد، به اتهام رهبری یک گروه تبه‌کار و آزار جنسی کودکان بازداشت شد.

بازداشت رهبر یک فرقه مذهبی در ترکیه

پلیس روز چهارشنبه (۲۰ تیر/۱۱ ژوئیه) با یورش به خانه عدنان اکدار، پس از مواجهه‌ای کوتاه با محافظانش در استانبول او را دستگیر کرد. پلیس ترکیه همچنین بیش از ۲۰۰ پیرو او را در در پنج استان دستگیر کرده است.

آقای اکدار برای فرقه مذهبی که ساخته بود از طریق کانال تلویزیونی‌ خودش ( A۹) تبلیغ می‌کرد و درباره "ارزش‌های دین اسلام" حرف می‌زد.

در برنامه‌های تلویزیونی او گاهی گروه‌هایی از زنان آراسته برای او می‌رقصیدند و او این زنان را "بچه‌گربه‌ها" می‌خواند. او همچنین با گروه‌هایی از مردان آواز می‌خواند و آن‌ها را "شیرهایش" توصیف می‌کرد..

اکدار و پیروانش همچنین به فساد مالی، جاسوسی، نقض حریم خصوصی متهم شده‎اند.

عدنان اکدار در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی با ایجاد فرقه‌ای جدید پیروانی را به سوی خود جلب کرد. او قبلا هم به اتهام‌‌هایی از جمله تشکیل یک گروه تبه‌کار، محاکمه ولی تبرئه شده است.

در سایت رسمی او آمده که آقای اکدار بیش از ۳۰۰ کتاب نوشته که به ۷۳ زبان ترجمه شده است. از جمله در یکی از کتاب‌هایش با عنوان "اطلس خلق" که با اسم مستعار هارون یحیی نوشته، ادعا می‌کند که تئوری تکامل داروین ریشه اصلی تروریسم جهانی است.

منبع: سایت بی بی سی

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها