ساداتیان در گفت و گو با خبرفوری:

عدم شفافیت در سخنان مقامات ۳ کشور اروپایی وجود دارد/ایران باید از حقانیت خود دفاع کند

دیپلمات اسبق کشورمان در لندن اظهارکرد: متاسفانه عدم شفافیت در اظهارات مقامات ۳ کشور اروپایی در قبال ایران وجود دارد که باید رفع شود.

عدم شفافیت در سخنان مقامات ۳ کشور اروپایی وجود دارد/ایران باید از حقانیت خود دفاع کند

سیدجلال ساداتیان دیپلمات اسبق کشورمان در لندن در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه گفته می شود بسته پیشنهادی اروپا برای تعامل با ایران با تهدیدات آمریکا هم وزن نیست اظهارکرد: آنچه در سفر رئیس جمهور به اروپا مشخص و تبین شد این بود که اروپاییان صراحتا علاقمندی خود را به حفظ برجام اعلام کردند و موضع خود را به صورت شفاف در قبال آمریکا نشان دادند که این امر بدون شک برای کشورمان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی تصریح کرد: در شرایط امروز مشخص و روشن است که سران ۳ کشور اروپایی برای عدم خروج آمریکا از توافق تلاش های بسیاری را اتخاذ کردند و حتی بعد از خروج آمریکا بیانیه ای را صادر کردند و نارضایتی خود را ابراز کردند اما بدون شک در این مسیر ایران انتظار دارد راه های عملیاتی از سوی اروپا ارائه شود که این مهم تا به امروز محقق نشده است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تاکیدکرد: آنچه شاید موجبات نارضایتی رئیس جمهور کشورمان از طرف اروپایی را مطرح کرده است این بوده که اروپاییان هنوز حرف های قبلی خود را تکرار می کنند و رویکرد جدیدی مطرح نمی کنند روندی که سبب شد تا ظریف بعد از رئیس جمهور در اروپا بماند و در این باره به رایزنی و گفت و گو بپردازد.

ساداتیان تاکیدکرد: انتظار می رود اروپاییان در شرایط امروز که با ایران وارد مذاکرات جدی شدند نظرات خود را درباره تعهداتی که قرار است به ایران در موضوعاتی چون نفت دهند بیان کنند و کمی شفاف تر باشند چراکه رویکرد بسته آنها در مذاکرات بدون شک مشکل آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه اروپا به دنبال خریدن وقت از ایران است اظهارکرد: مقامات ۳ کشور اروپایی باید رویکردهای خود را نسبت به تعامل و همکاری با ایران مطرح کنند.

دیپلمات اسبق کشورمان در لندن تصریح کرد: بدون شک عدم شفافیت اروپا در برخی از موضوعات برای آنها که از طریق شرکت های چندملیتی تعامل گسترده ای با آمریکا دارند طبیعی به نظر می رسد اما روبکرد آنها در ارتباط با ایران نیز به خوبی این موضوع را تایید می کند که آنها درصدد حذف روابط خود با ایران نیستند از این رو در این شرایط ما نباید با زبان تهدید با آنها صحبت کنیم بلکه باید طبق حقانیت خود اقدامات لازم را انجام دهیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها