کلاه ایمنی مجهز به فرمان صوتی

تازگی کمپانی Jarvish با اضافه کردن دستیار صوتی الکسا و فناوری واقعیت افزوده(AR) به کلاه ایمنی موتورسیکلت خود، آن را هوشمندتر کرده است.

کلاه ایمنی مجهز به فرمان صوتی

به‌گزارش دیجیتال ترندز، البته این کلاه ایمنی هوشمند که X-AR نام داردعلاوه بر الکسا از سیری(دستیار صوتی اپل) و نیز دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می‌کند و تنها کافی است موتورسوار به آن فرمان صوتی بدهد. الکسا از طریق میکروفون‌های موجود در کلاه ایمنی و همچنین اسپیکرهای داخلی به سؤالات کاربر درباره مسیر پاسخ می‌دهد و حتی با دریافت فرمان صوتی مبنی بر انتخاب یک آهنگ مشخص یا کم و زیاد کردن صدای موسیقی، به موتورسوار کمک می‌کند تا بدون دخالت دست همه کارها را انجام دهد و به این ترتیب احتمال تصادف رانندگی کمتر شود. بر سطح داخلی این کلاه ایمنی، یک صفحه نمایش نیز وجود دارد که با کمک متن‌های مربوط به واقعیت افزوده(AR)، موتورسوار را از وضعیت ترافیک و همچنین آب و هوا مطلع می‌کند.

با توجه به اینکه در قسمت جلو و عقب این کلاه ایمنی دوربین‌های 2K با زاویه و میدان دید باز وجود دارد موتورسوار می‌تواند بدون برداشتن چشم از جاده یا برگرداندن سر، کل جاده را به‌صورت 360درجه رصد کند. ازسوی دیگر باید گفت که این کلاه ایمنی از جنس فیبرهای کربنی ساخته شده به همین دلیل وزن کم و مقاومت بالایی دارد. این کلاه ایمنی همچنین سرو صداهای اضافی خیابان را کاهش می‌دهد. همچنین از طریق این کلاه ایمنی، مسیریابی و دریافت هشدارهای تلفن هوشمند نیز انجام می‌شود.
X-AR از طریق بلوتوث و وای فای با گوشی‌های اندرویدی و نیز IOS ارتباط برقرار می‌کند و با هر بار شارژ باتری، تا 4ساعت کار می‌کند. این کلاه ایمنی همچنین قابلیت ذخیره اطلاعات تا 16گیگابایت را دارد و می‌توان آن را تا 256گیگابایت نیز افزایش داد.
البته این کلاه ایمنی اوایل سال 2019 و با بهای هزار دلار راهی بازار خواهد شد ولی اکنون با 35درصد تخفیف در سایت کمپانی Jarvish پیش فروش می‌شود.

منبع: ایران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها