حقیقت‎پور در گفت و گو با خبرفوری:

ایران هراسی از جنگ با آمریکا ندارد/ منافع‎مان به خطر بیفتد تنگه هرمز را می‎بندیم

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: ایران در صورتی که منافعش در حوزه صادرات نفت به خطر بیفتد تنگه هرمز را خواهد بست.

ایران هراسی از جنگ با آمریکا ندارد/ منافع‎مان به خطر بیفتد تنگه هرمز را می‎بندیم

منصور حقیقت‎پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اظهارات رئیس‎جمهور و برخی از مسئولین کشورمان درباره بستن تنگه هرمز در صورت کاهش صادرات نفتی کشورمان اظهارکرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران همواره با سیاست‎های خصمانه و تحریمی آمریکا روبه رو بوده است که این روند امروز با خروج از توافق بین‎المللی چون برجام ادامه پیدا کرده است از این رو بدون شک ما باید از هر رویکردی در جهت دفاع از منافع ملی مان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه طی روزهای اخیر مقامات آمریکایی و در راس آنها دونالد ترامپ در جهت افزایش فشار بر کشورهایی که نفت ایران را خریداری می‎کند وارد عمل شده است رویکرد رئیس‎جمهور و مقامات کشورمان در تهدید آمریکا به بستن تنگه هرمز اقدامی قابل قبول و منطقی بوده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم خاطرنشان کرد: آمریکایی‎ها هرجور دلشان می‎خواهد ایران را تهدید کردند و منافع ما را به خطر انداختند حالا نوبت ماست که وارد میدان شویم.

حقیقت‎پور درباره اینکه آیا بستن تنگه هرمز سبب بروز جنگ در منطقه خواهد شد یا خیر اظهارکرد: ابتدا به ساکن باید بگویم که ما می‎توانیم تنگه هرمز را بدون هیچ مشکلی ببنیدم و در این راستا طرح نظراتی چون وقوع جنگ موضوعی محتمل است و نمی‎توان بر آن تکیه کرد و اقدامی انجام نداد.

وی تصریح کرد: در صورتی که جنگی هم میان ایران و آمریکا در تنگه هرمز صورت گیرد قدرت آمریکا تنها بر روی آب خواهد بود و ما با توجه به توان دفاعی‎مان در عرصه زمین و هوا قادر به دفاع از کشورمان خواهیم بود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم اظهار کرد: ما می‎توانیم تنگه هرمز را با شرایط خاصی ببندیم به گونه‎ای که اجازه دهیم تا کشتی‎های تجاری از این تنگه عبور کنند اما این امکان برای کشتی‎های نفتی فراهم نشود در این صورت به اهداف مدنظر خود دست پیدا خواهیم کرد.

حقیقت‎پور تصریح کرد: زمان ترس از آمریکا به اتمام رسیده است و ما باید با همه توان در جهت دفاع از منافع ملی کشورمان وارد عمل شویم و هر اقدامی که لازم است انجام دهیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ذوالقرنین
    0

    اما ایران همیشه در پشت پرده توسط افرادی مذاکره وباج داده وبرای مردم دم از عزت زده ..در عرض چند سال بی اعتبارترین حکومت مدنی وسیاسی ودینی شده ..متاسفانه تلاش برای حاشیه سازی وپیگیری جریانهای انحرافی وکمک شبکه های اجتماعی برای فرار از حقیقت ایران را سالها بلکه دهه ها عقب برده عنوان کردن اعدام ها تصادفات طلاق ورقاصه برای انحراف مردم از حقیقت وبیکاری داره پیگیری میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها