گلایه برخی از مخاطبان از تاثیر معدل در کنکور

برخی از مخاطبان خبرفوری نسبت به تاثیر معدل در کنکور گلایه داشتند که در زیر برخی از این پیامها را می آوریم.

گلایه برخی از مخاطبان از تاثیر معدل در کنکور

*"سلام، خسته نباشید ... میخوام نظرمو در مورد تاثیر 30 درصدی معدل به صورت قعطی به عنوان یه دانش آموز که قراره برای آیدنده ی شغلیش تلاش کنه بذارم: میدونید هر ساله تقریباً چه تعداد دانش آموزمعدل بیست میشن؟!!! من شنیدم حدود 40 هزار نفر!! .. خب به نظرتون این تعداد دانش آموز همشون برای رشته های پر طرفدار قراره قبول شن!! ... اصلاً مگه دانشگاه های کل کشور چقدر ظرفیت برای رشته های پر طرفدار دارن؟!! ولی به هر روی بگذریم این سوال رو باید مسئولین جواب بدن ... خب بریم سر اصل مطلب: واقعاً به نظر من این ظلمه که حق رقابت مساوی رو از کسانی که صرفاً به خاطر اینکه معدل پایین دارن با کسانی که معدل بالایی دارن بگیرید!! به نظر شما ظلم نیست!!؟ ... لطفاً به این فکر کنید که شاید یک دانش آموز در دوران امتحان نهایی شرایط سختی داشته و نتونسته باشه نمره ی مطلوب را گرفته باشد! ... آیا این دانش آموز باید فقط به خاطر یه مشکل آینده اش خراب شود؟!! یادتون باشه انسان ها تغییر میکنند شاید انسانی باشد که دل از درس در دوران تحصیل کنده باشد و هنگام کنکور به قول ما ایرانی ها فیلش یاد هندستون کنه و تمام تلاش رو بذاره و به چیزی که لیاقتش برسه آیا به خاطر اینکه معدلش بد بوده باید عقب بیوفته!؟! ... یادتو نره که ما انسان های بزرگی توی کشور داریم که معدل چندان خوبی نداشته اند ولی اسمشان زبان زده خاص و عامه ... چرا راه دور برویم اسم بردار «رستگار رحمانی تنها» حتماً به گوشتان رسیده!!! ایشان با معدل 13 و خورده ای رتبه یک کنکور تجربی سال 88 را آوردند + رتبه یک زبان و رتبه ی 44 هنر!! ... آیا چنین انسانی اگر معدلش در نتیجه ی کنکورش تاثیر داده میشد اصلاً رنگ دانشگاه تهران را به چشمش میدید؟!! ... اصلاً میدانید که پروفسور مشهور کشورمان که بزرگ ترین جراح مغز و اعصاب دنیا میباشند گفته که تنها کسی که میتواند جای من را بگیرد رستگار رحمانی است؟!!! ... خب چطور است این دانشجو با ذکاوتی را از دانشگاه صرفاً به خاطر معدلش در دوران تحصیل دبیرستان بیرون بیندازید و مدرک پزشکی اش را از او بگیرید!!... در ضمن یادتان نرود هیچ ظلمی بیشتر از این نیست چون شرایط مناطق یک، دو و سه با هم فرق میکند ... چطور است شما نیز فرزندانتان را به مدارس عادی بفرستید!! ... فرزندان شما در مدارس خصوصی درس میخوانند ولی ما چه؟!! ... آیا حقوقمان یکسان است واقعاً؟ .. الان یادم آمد، آیا ظلم نیست که سوالات نهایی شما سال گذشته و نیز امسال (نظام قدیم!) به فروش میرسید و حتی بعضی کانال های تلگرام آن را به رایگان قرار میدادند و خیلی از دانش آموزان از آن استفاده میکردند آیا حق دانش آموزانی که با تلاش خودشان نمره کسب کرده اند ضایع نشده است!!؟ اصلاً حوزه ی امتحان های نهایی شما چقدر امنیت داشت!!!؟ .. مگر شما نماینده مورد اعتماد خودتان را میفرستادید؟!! (مثل سازمان سنجش!!) ... #منطقی_باشیم ... #برسد به دست مسئولین!!"

*"سلام . من از کسانی هستم که به دلیل مشکلات زیاد شرایط درس خوندن هنگام امتحانات نهایی رو نداشتم . اما حالا برای کنکور میخوام تلاش کنم و آیندم رو بسازم ...اما اگر تاثیر معدل ۳۰% قطعی شود نه من و نه امثال من هرگز نمیتوانیم برای آینده خود تلاش کنیم و به آرزوهامون برسیم ... از طرفی در امتحانات نهایی تقلب بسیار اتفاق میفتد .
خواهش میکنم از شما که صدای ما رو به مسئولین برسانید.

تا ما هم حق تلاش کردن و موفقیت رو داشته باشیم."

*"با سلام
تاثیر قطعی سوابق تحصیلی ظلم بزرگی در حق عده کثیری از کنکوری هاست
دلایلم رو شرح میدم امیدورام که مورد توجه قرار بدین و به مسئولین ذی ربط منعکس کنید
لو رفتن و نبود امنیت بالا در برگزاری امتحانات نهایی مخصوصا در نظام قدیم
تقلب گسترده در حوزه های متحانی
تصحیح سلیقه ای و بعضا همراه با پارتی بازی بعضی معلمان با توجه به تشریحی بودن سوالات نهایی بر خلاف کنکور
مغایرت اساسی با رای دیوان عدالت در سال 95
هزینه زیاد طرح ترمیم معدل
و .....
لطفا پیگیر حقوق ما باشید"

"لطفا گزارشی یا پیامی به مسئولین بدهید در باره تاثیر 30 درصد قطعی کنکور خیلی به ضرر بچه هاس و تو امتحانات نهایی همیشه تقلب و سوالات لو میرود و اصلا امنیت بالایی ندارد مثل کنکور خواهشا پیگیری کنین چون دیگه باید خیلی از بچه ها قید اینده و ارزوهاشونو بزنن"

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • معصومه
    0

    با سلام و خسته نباشيد..توروخدا صداى مارو به گوش مسولان برسانيد...اين حقمان نيس.توروخدا تجديد نظرکنيد... اميدمون رو نااميد نکنيد..از وقتى خبر قطعى شدن رو شنيدم ديگه انگيزه اى برا درس خوندن ندارم...

  • ali
    0

    معدل یکی از معیارهای مهم در تعیین وضعیت تحصیلی و میزان سواد میباشد و باید در کنکور سهم موثری در پذیرش دانشجو داشته باشد.

  • ناشناس
    0

    سلام ازنظر من هم واقعا میشه گفت یجورایی ظلمه به بعضی از دانش اموزا چون اولا امنیت بالایی نداره حوزه های امتحان نهایی و تقلب میشه بعد تصحیح سلیقه ای و هزار ویک مشکل دیگه
    کاش اینجور نمیشد و مثل سالای قبل بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها