طراحی بیمارستان توسط هنرمندان+ عکس‌ها

طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان شامل نقش و نگار و رنگ‌آمیزی بومی است که توسط هنرمندان این شهر انجام شده است.

طراحی بیمارستان توسط هنرمندان+ عکس‌ها

طراحی بیمارستان بامیان در یکی از استان های افغانستان به اجرا رسیده و به منظور خدمات دهی برای جوامع روستایی در نظر گرفته شده است. طراحی بیمارستان فوق با الهام از روش های سنتی و با نگرش به ویژگی های اقلیمی ساخته شده تا هم با بافت منظه همپوشانی داشته باشد و هم نیاز با تاسیسات پرهزینه را کم کند. طراحی پلان مرکز درمانی با لایه بندی فضاها ساخته شده تا عملکرد تسهیل شده بین هر کدام از عرصه ها بیشتر مد نظر طراحان باشد. ارتباط مستقیم و غیرمستقیم مناطق درمانی، خصوصی، مراقبت های ویژه و فضاهای رفاهی جز شاخصه اصلی طراحی این بیمارستان به شمار می رود.

طراحی نمای بیمارستان شامل الگوهای سنتی و نورگیر با بافت به سبک بومی است تا علاوه بر همخوانی با خصوصیات بومی افغانستان، تهویه و نور کافی برای فضاها ایجاد شود. خطوط طراحی نما و حجم ساختمان بیمارستان دارای یک هارمونی با کوه های پشت ساختمان و محیط اطراف می باشد. دلیل این هماهنگی ارتباط هسته بصری منطقه با کالبدی است که به این سایت اضافه شده تا تلفیق بین ساختمان و محدوده سایت پروژه به حداکثر برسد.

جهت گیری شمالی-جنوبی ساختمان به منظور بهره وری از گرمای خورشید در زمستان و بهینه سازی نور در تمام ساعت روز قرار گرفته است. به واسطه این استراتژی نور به تمام راهرو ها، بخش های عمومی و اتاق ها نفوذ می کند. این جهت گیری یک نمای زیبا از کوهستان در جنوب ساختمان را برای بیمارستان ایجاد کرده تا دیدگاه عموم و بیماران به منظره ای تماشایی باشد.

علاوه بر کنسپت و شیوه های طراحی بصری، سازه ساختمان با اصول استاندارد طراحی مراکز درمانی ساخته شده تا ریسک آسیب و تخریب چنین ساختمانی را به صفر برساند. این محدوده از کشور افغانستان به دلیل زلزله های شدید نیاز به سازه ای داشت که هم از مقاومت بالایی برخوردار باشد و هم به واسطه آسیب های پس از زلزله شرایط کمک رسانی و درمان را به سریع ترین شکل ممکن ارائه دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان شامل نقش و نگار و رنگ آمیزی بومی است که توسط هنرمندان این شهر انجام شده است. بافت داخلی مدرن ساختمان در ادغام با تزئینات سنتی برای ایجاد تعامل بهتر مراجعه کنندگان و پزشکان با ویزگی های شهری می باشد.

منبع: ایران آرت

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها