رئیس فراکسیون امید مجلس در نشستی به مناسبت روز قلم:

به رفع حصر و رفع ممنوع‌التصویری خاتمی امیدوارم/ صداوسیما یک موضوع کوچک را به یک معضل جدی تبدیل می‌کند

رییس فراکسیون امید گفت: دیدید رقص یک دختر چه حاشیه هایی را ایجاد کرد اما چه ضرورتی داشت که مطرح شود و آیا این موضوع از حوزه فرهنگی اجتماعی ضروری بوده یا خیر.

به رفع حصر و رفع ممنوع‌التصویری خاتمی امیدوارم/ صداوسیما یک موضوع کوچک را به یک معضل جدی تبدیل می‌کند

محمدرضا عارف در نشستی به مناسبت بزرگداشت روز قلم که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد در واکنش به پخش اعتراف دخترانی که از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام رقص خود را به نمایش می‌گذاشتند از طریق صداوسیما گفت: رسانه باید جایگاه ارزشمندی داشته باشد اما شاهد حمایت واقعی از رسانه نیستیم و اگر حمایتی باشد جانبدارانه است. وقتی به رسانه ملی می رسیم این موضوع تشدید می شود. یک موضوع کوچک را به یک معضل جدی تبدیل می کند و به نظر می‌رسد سلیقه حاکم است نه راهبرد.

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در ادامه با اشاره به پخش برنامه بی‌راهه عنوان کرد: دیدید رقص یک دختر چه حاشیه هایی را ایجاد کرد اما چه ضرورتی داشت که مطرح شود و آیا این موضوع از حوزه فرهنگی اجتماعی ضروری بوده یا خیر. اعلام یک خبر و بازجویی به ارتقای مسئله فرهنگی کمک می‌کند یا مسئله ایجاد می‌کند؟

نماینده تهران در مجلس با تاکید به رویکرد نامناسب نسبت به شبکه‌های اجتماعی گفت: با شبکه‌های اجتماعی برخورد نادرستی داریم و مثل این می‌ماند که بخاطر اینکه یک کامیون بار غیرمشروع دارد اتوبان را ببندیم. ما همیشه به هر فناوری جدیدی در ایران نگاه منفی داشتیم.

ما چند صد حزب داریم که کسی پاسخگو نیست
او در خصوص اظهارات اخیر سعید حجاریان درباره شکل‌گیری هسته سخت اصلاح‌طلبان گفت: آن چه مسلم است به استناد قانون اساسی این است که کشور به سمت تحزب برود، خوشبختانه این در کشور جا افتاده است. متاسفانه یک احزابی تشکیل می‌شوند از مردم رای می‌گیرند، اما همانطور بارها در مورد جبهه‌های سیاسی گفته‌ام، کسی پاسخگو نیست.

عارف گفت: ما چند صد حزب داریم که کسی پاسخگو نیست. جبهه‌ها باید پاسخگو باشند مردم باید از آن‌ها حتی اگر نام عوض کردند، پاسخ بخواهند.

او افزود: در جبهه اصلاحات جمع‌بندی صورت گرفت که به شورای عالی سیاست‌گذاری رسیدیم . در شورای عالی سیاست‌گذاری بحث‌های چالشی صورت گرفت که اعضای حقیقی و حقوقی با چه مکانیزم و شاخصی انتخاب شوند.

نماینده تهران تاکید کرد: آن چه مسلم این است که هسته قوی تشکیل شود و در هیچ محفلی که من حضور دارم، بحث آقای حجاریان مطرح نشده است. بحث اصلی ما این است که سازو کار دموکراتیک برای انتخاب شکل بگیرد.

ممنوع‌التصویری خاتمی را خودم دنبال کردم
او ادامه داد: برای رفع حصر کارگروهی تشکیل دادیم و تصمیم‌ این بود که عملکرد این کارگروه رسانه‌ای نشود. در خصوص مباحثی که مربوط به منافع ملی است نفع یک جریان و یا شکست یک جریان مطرح نیست. بحث ممنوع التصویری خاتمی را خودم دنبال کردم و برای رفع حصر و رفع ممنوع تصویری خاتمی امیدوار هستم.

انتظارمان این است موضوع سپنتا حل شود
عارف با اشاره به حواشی ایجاد شده درباره جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در خصوص موضوع سپنتا نیکنام مجلس برخورد خوبی کرد و طرحی تهیه شد که شورای نگهبان با آن مخالفت کرد. انتظارمان این است که در دستور بگذارند و حل شود. دو دستور خارج از نوبت به صورت فوری در دستورکار مجمع قرار گرفت و وقت نشد که موضوع سپنتا نیکنام مطرح شود.امیدوارم اولین دستور جلسه بعدی مجمع موضوع سپنتا نیکنام باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قبلا دو کمیسیون مجمع در خصوص موضوع سپنتا نیکنام دو نظر مختلف داشتند، کمیسیون مشترک گذاشتند و نظرشان در این خصوص مثبت شد و امیدوارم در صحن مجمع نیز تصویب شود.

باید حرمت مجلس حفظ شود
عارف در خصوص سکوت در برابر طیف تندروهای مجلس که به وحدت و انسجام ملی ضربه می‌زند، گفت: استفاده از واژه‌هایی مثلا اینکه مجلس مرکز دروغ‌پردازی است، درست نیست، باید حرمت مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذاری حفظ شود. یک نماینده‌ای به جای اینکه صحبت همکاران خود را نقد کند، می‌گوید این‌ها سربازان ترامپ هستند، آن هم افرادی که از هفت‌خوان می‌گذرند تا نماینده شوند.

او با بیان اینکه ان‌شاالله خدا توفیق دهد ذره‌ای از اخلاق عبور نکنیم، گفت: فضای مجلس دهم با بقیه مجالس متفاوت است، اما برخی از دوستان ظرفیت استفاده از این فضا را ندارند. اگر احساس کنیم این رفتارها با رویکرد ملی تعارض دارد، تذکر می‌دهیم.

نماینده تهران گفت: فراکسیون امید رویکردش آرامش است، می‌توانیم ده تا تیتر صحبت کنیم و یک شبه هم قهرمان شویم اما رویکرد ما آرامش است. ما در بحث گفت‌وگوی ملی انتظار نداریم مسائل یک شبه حل شود و کارگروهی هم تشکیل دادیم که رسانه‌ای هم نخواهیم کرد تا کارها پیش برود.

او افزود: ما در فراکسیون مطالبات خبرنگاران پارلمانی را پیگیری خواهیم کرد، در بحث جایگاه و بحث امنیت شغلی و مصونیت خبرنگاران باید بیشت‌تر توجه کنیم، این روزها گاهی یک روزنامه را به خاطر یک مقاله می‌بندند، هیچ اطمینانی روی شغل خبرانگاران وجود ندارد. البته گاهی اوقات خبر را می‌خوانیم متوجه می‌شویم که گوینده صد در صد خلاف آن را گفته است. ما بحث شفافیت را قبول داریم البته در این مورد دولت باید پیش‌قدم باشد.

واکنش به ایجاد محدودیت برای مولوی عبدالحمید
عارف در ادامه این نشست با بیان اینکه اگر محدودیتی برای مولوی عبدالحمید وجود دارد باید حل شود،‌گفت: آقای صادقی موضوع را بررسی می کند واز ایشان می‌خواهیم گزارش بدهند و اگر لازم باشد فراکسیون امید موضوع را دنبال می کند.

منبع: اعتماد آنلاین

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    تا وقتی در کشور عزیز ما ایران فساد و تضاد طبقاتی وجود دارد مسولین هر کاری انجام بدن حتی آن کار از روی گفته های قرآن باشد نتایجش معکوس خواهد بود

  • ناشناس
    0

    چرا تبلیغ وارونه ی دین و مذهب شیوه ی صدا و سیمای ملی شده است؟؟؟!!! --- در حالی که صدا وسیما بجای تبلیغ و ترویج بی آلایش خدا شناسی و خدا پرستی مکتب توحیدی قرآن که پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت مظلوم آن حضرت(ع) در دفاع از این ارزشها جان و عزیز ترینهای خود را فدا کردند ، دین خداوند که اصل بر قراری نظام مقدس اسلامی است و همچنان مذهب مظلوم اهل بیت (ع) را که چهره ی پاک نظام است با اصرار به خرافه پروری و خرافه پراکنی و ترویج من در آوردیها در تضاد با داده های محکم و مفصل و سرشت نشین شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری قرآنی و با مخالفت با اصول استدلال عقلی به بازیچه می گیرد و لوث و می کند و بدنام می سازد. برای مسئولان این سازمان که این ظلم بی مانند را در حق خدا و دین و مذهب روا داشته بی پروایی در بدنام کردن اشخاص جناحهای مختلف خودی نظام با غرض ورزیهای جناحی و گریز از نقد علمی منطقی که مسلک و شیوه ی همیشگی و غالب نان به نرخ روز خوران عده ای نه چندان اندک از مسئولان این مؤسسه ی ملی شده از آب خوردن آسان تر است. مسئولان فرهنگی مؤسسه ی صدا و سیما در ج.ا.ا در برنامه های مختلف این موسسه همیشه با لجاجت وصف ناپذیری به شیوه تشیع لندنی اصرار می ورزند خرافات و من در آوددیهای تخیلات ذهن ناقص بشر را در تضاد با قرآن و عقل در مجالس وعظ و مداحیهای سوک و خوشحالی که در تقلید از انحرافهای پیروان ادیان پیش از اسلام پر پا می شوند بعنوان اصل مذهب مظلوم تشیع معرفی کنند و بهانه ی قتل عام شیعیان بی پناه وتخریب مراقد اهل بیت (ع) و مراقد سایر اولیای صالح خدا را برای تروریستهای منحرف وهابی و تکفیری دین گریز فراهم سازند. چرا اکثریت دین شناسان مذهب ما در مقابل ترجیح شیوه ی قرآن ستیز و خرد گریز تبلیغ دین و مذهب بر شیوه ی دین دارای قرآن گرای خردمندانه سکوت و مدارا را بر می گزینند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها