قیمت جهانی طلا امروز

در حالی که پس از تهدید آمریکا به وضع تعرفه بر طیف بیشتری از کالاهای چینی و تشدید تنش های تجاری ارزش دلار در برابر یوان تقویت شده، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.

قیمت جهانی طلا امروز

دولت ترامپ دیروز اعلام کرد، بر 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین تعرفه 10 درصدی وضع خواهد کرد. این خبر پس از آن منتشر می شود که دولت امرکیا هفته گذشته بر 34 میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه 25 درصدی وضع کرده بود. پکن بلافاصله با وضع تعرفه علیه کالاهای آمریکایی به این اقدام واشنگتن پاسخ داده بود.

کامرون الکساندر، تحلیلگر موسسه جی اف ام اس گفت: «من فکر می کنم خبر بد برای بازار طلا از نظر ریسک های ژئوپلتیک این است که موضوع اختلافات تجاری قبلا تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1250 دلار و 90 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته به پایین ترین رقم یک هفته اخیر یعنی 1246 دلار و 81 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت امروز با 0.3 درصد کاهش به 1251 دلار و 90 سنت رسید.

ارزش یوان چین در برابر دلار امروز با بیش از نیم درصد کاهش مواجه بود و هر دلار به 6.6918 یوان رسید. تقویت ارزش دلار موجب گران تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «زمانی که ریسک جنگ تجاری بالا می رود، سرمایه گذاران به دنبال محل امنی برای سرمایه گذاری می گردند... من معمولا بازار طلا را پیشنهاد می کنم، اما با توجه به اینکه ارزش دلار به دلیل جذب سرمایه های سرگردان بالا رفته، قیمت طلا هم اکنون وضعیت نابسامانی را تجربه می کند.»

منبع: تسنیم

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها