تبدیل تصاویر دوبعدی به سه‌بعدی توسط هوش‌مصنوعی +فیلم

یک شرکت انگلیسی هوش‌مصنوعی را به گونه‌ای توسعه داده که قادر است عکس‌های دو‌بعدی را به تصاویر سه‌بعدی تبدیل کند.

تبدیل تصاویر دوبعدی به سه‌بعدی توسط هوش‌مصنوعی +فیلم

شرکتی انگلیسی با نام DeepMind که همکاری نزدیکی با کمپانی گوگل دارد به تازگی هوش‌مصنوعی را برای تبدیل عکس‌های 2بعدی به تصاویر 3بعدی آموزش داده است. محققان هوش‌‎مصنوعی هر روز در حال پیشرفت و توسعه یادگیری ماشینی و آموزش هوش‌مصنوعی برای تبدیل عملکرد آن به عملکردی بسیار نزدیک به رفتار انسان هستند. به جای دیدن پیکسل‌ها در جهان، ما محیط اطراف‌مان را نگاه می‌کنیم و در مورد اجسام دوروبرمان فرضیه‌ها می‌سازیم. فرض کنید بتوانیم درون اجسام را ببینیم آنگاه در مورد پشت اجسام که نمی‌توانیم ببینیم فرضیه می‌سازیم و این روحیه پرسشگری در تمام افراد وجود دارد.

اگر بخواهید با کودکی بازی کنید دستانتان را جلو صورتتان می‌گیرید و سپس به از چند لحظه برمی‌دارید تا کودک صورت شما را ببیند در واقع شما با این عملتان کودک را آموزش می‌دهید تا آنچه را پشت دستانتان است، حدس بزند. این عمل اساس کار تیم DeepMind است. آن‌ها به هوش مصنوعی آموزش می‌دهند تا آنچه را که در زاویه دیدش نیست حدس بزند.

دانشمندان DeepMind شبکه‌ای عصبی را برای آموزش هوش مصنوعی طراحی کردند تا بتوانند دیدگاه متفاوت آن را نسبت به اشیا بررسی کنند. اساس هوش مصنوعی تصاویر را به صورت 2بعدی و تخت می‌بیند و بعد از آن تلاش می‌کند تا آن تصاویر را به صورت 3بعدی بازسازی کند. نکته حائز اهیمیت در این مورد عدم استفاده هوش‌مصنوعی از هیچ ورودی و اطلاعات قبلی انسانی است. هوش‌مصنوعی با کنار هم قراد دادن سه تصویر 2بعدی تلاش می‌کند تا تصویر 3بعدی آن را حدس بزند.

به طور مثال یک معکب را در نظر بگیرید چشم انسان قادر به رویت آن است ولی هوش‌مصنوعی مکعب را به شکل مربع می‌بیند. در واقع هوش‌مصنوعی با تغییر نور و سایه اجسام و هم‌چنین زاویه خطوط در تصاویر 2بعدی جسم 3بعدی را نمایش می‌دهد و به این صورت است که هوش‌مصنوعی مربع را از مکعب تشخیص می‌دهد.

محققان به دنبال درک تصاویر محیط به وسیله هوش‌مصنوعی بدون نظارت هستند اما تاکنون هوش‌مصنوعی با تصاویر واقعی در دنیا آموزش ندیده است پس فعلا نباید توقع تصاویر واقع بینانه را از هوش‌مصنوعی داشته باشیم.

در ادامه فیلم چگونگی عملکرد هوش‌مصنوعی در تبدیل تصاویر را مشاهده می‌کنید.

10

حجم ویدیو: 18.59M | مدت زمان ویدیو: 00:04:54 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها