ارزشهای انسانی در قامت شبکه های مجازی!

فاطمه محمدزاده

ارزشهای انسانی در قامت شبکه های مجازی!

ممکن است، به دنبال یکی از هم کلاسی های سابق خود باشید یا معلم اول دبستانتان، شایدهم دلنوشته ها یا آثار خود را بخواهید با دیگران به اشتراک بگذارید، معرفی محصولات تجاری، آموزش کارهای هنری، راه اندازی کمپین های کمک به محرومان و کمپین های اجتماعی و هزاران دلیل دیگر ممکن است پای شما را به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باز کند. شبکه هایی که جانشینی برای روابط در دنیای واقعی شده است و بسیاری از مرزها را درنوردیده به طوری که جای خود را به آواتارها و پیام‌های خصوصی در شبکه های اجتماعی داده است.
در خصوص مزایا و معایب شبکه های مجازی حرف و حدیث های زیادی خوانده وشنیده‌ایم، اما شاید بد نباشد آن را در لوای کمک به دیگران بیشتر و پر رنگ تر دید.
اگر بخواهیم تنها یک مزیت خوب برای شبکه های اجتماعی متصور شویم و به همان اکتفا کنیم، بی شک سهولت در کمک رسانی و انجام اقدامات خیرخواهانه، مهمترین مزیت آن محسوب می شود.
چندی پیش عکسی از چند پسربچه در حال بازی در شبکه های مجازی منتشر شد که شماره بازیکن مورد علاقه شان را پشت خود چسبانده بودند، در میان هیاهوی جام جهانی علیرضا جهانبخش، عکس را دیده و خواهان پیدا کردن این پسربچه ها شد، با کمک رسانه ها و شبکه مجازی این اتفاق افتاد و او به دیدار این کودک در کوره‌های آجرپزی محمودآباد شهرری رفت و آرزوی آن کودکان را بر آورده کرد.
برآوردن آرزوی کودکان سرطانی، جمع شدن کمک مالی برای بیمارانی که هزینه درمان خود را نداشتند، کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، خانه دار شدن پنج قلوها، ترویج فرهنگ‌ نوع دوستی با انتشار اخباری که در آن مغازه داران به نیازمندان جنس رایگان می فروشند و .... تنها گوشه ای از تاثیرات مثبت فضای مجازی کشور است که خوشبختانه توانسته گره از کار عده ای بگشاید، عده ای که بی شک در نبود چنین فضای رسانه ای در سکوت خبری می ماندند و شاید اتفاق خوشایندی برای آنان نمی افتاد.
در شرایط فعلی که رشد تکنولوژی در دنیا ثانیه ها را در هم می نوردد، استفاده از شبکه های مجازی امری اجتناب ناپذیر است فرقی نمی کند، داخلی باشد یا خارجی، مهم نفس وجود آن است و چه خوب است برای استفاده بهتر از آن فرهنگ سازی شود تا از آسیب های آن گله مند نبوده و شاهد ترویج روابط انسانی و ارزش های انسانی بیشتر در این شبکه ها باشیم.
البته رسانه ها همیشه دراین عرصه پیشگام هستند و تاکنون نیز اقدامات شایسته ای در این راستا انجام داده اند، خبر فوری نیز به عنوان یکی از پرمخاطب ترین رسانه های کشور، در کنار سایر رسانه های مردمی خود را ملزم به ترویج این ارزشها دانسته و در راستای کمک و گره گشایی از مردم شریف کشور، گام خواهد برداشت تا شاید بتواند به ترویج نوع دوستی و کمک به حل مشکلات مردم بپردازد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها