در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

پشت‎پرده عزل منتجب‎نیا و انتصاب الیاس حضرتی/ حق‎شناس: همه اعضا باید از نظر کروبی تبعیت کنند

عضو حزب اعتماد ملی از تغییرات رخ داده در بدنه این تشکل سیاسی سخن گفت.

پشت‎پرده عزل منتجب‎نیا و انتصاب الیاس حضرتی/ حق‎شناس: همه اعضا باید از نظر کروبی تبعیت کنند

محمدجواد حق‎شناس عضو حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی سایت خبر فوری درباره اتفاقاتی که طی روزهای اخیر در این حزب بر سر موضوع انتخاب قائم‎مقام رخ داده است اظهارکرد: در ابتدای ساکن باید بگویم که حزب اعتماد ملی از جمله احزابی است که در فضای سیاسی کشور با یک روند دموکراتیک از ابتدا کار خود را ادامه آغاز کرده است از این رو علی‎رغم مشکلاتی ما طی چند سال اخیر با دست و پنجه نرم کردیم هنوز این روال در حزب وجود دارد.

وی تصریح کرد: حزب اعتماد ملی از سال 84 به پشتوانه یک آرمان و حرکت مشترک فعال شد و این روند را با انتشار یک روزنامه در دوران فعالیت خود ادامه داد اما حوادث سال 88 همانطور که به بخش‎های مختلف کشور آسیب زد مشکلات متعددی را برای حزب اعتمادملی ایجاد کرد به گونه‎ای که دبیرکل حزب به حصر رفت و دفتر حزب در تهران و سایر استان‎ها تعطیل شد اما دوستان در شورای مرکزی تلاش کردند موقعیت حزب را حفظ کنند شرایطی که سبب شد تا جایگاه حزب اعتمادی ملی در شرایط امروز کشور از احزاب دیگر متفاوت‎تر باشد.

عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به مشکلات اخیر در بدنه این تشکل سیاسی خاطرنشان کرد: ما طبق اساسنامه کنگره‎ای را برگزار کردیم و اعضای شورای مرکزی طبق نظر و رای اعضا در سمت خود ابقا شدند و قائم‎مقام جدید نیز طبق نظر دبیرکل انتخاب شد.

حق‎شناس تاکیدکرد: تغییراتی که در بدنه حزب اعتمادملی طی چند وقت اخیر صورت گرفته براساس رای و نظر اکثریت اعضای شورای مرکزی بوده است از این رو به دوستانی که مخالف این روند هستند توصیه می‎کنم نسبت به تصمیماتی که به صورت جمعی اتخاذ شده است احترام بگذارند و از آن تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه مهدی کروبی طی نامه‎ای رسمی اختیارات خود را به الیاس حضرتی و شورای مرکزی واگذار کرده است اظهارکرد: طبق این اختیار و براساس رای‎گیری الیاس حضرتی به عنوان قائم‎مقام و اسماعیل گرامی مقدم به عنوان سخنگوی حزب اعتماد ملی انتخاب شدند از این رو همه اعضا باید از این نظر تبیعت کرده و به آن احترام بگذارند.

عضو حزب اعتماد ملی در پایان تصریح کرد: اساس کار حزبی احترام گذاشتن به عقاید و آرای جمعی است از این رو بهتر است ما یادبگیریم که براین اساس در فعالیت‎های حزبی گام برداریم.

حق‎شناس اظهارکرد: باتوجه به اینکه رویکردهای صورت گرفته در حزب اعتماد ملی طبق نظرجمعی تصمیم‎گیری شده است انتقاداتی که در این راستا صورت گرفته است بدون شک قابل قبول و پذیرش نیست.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها