تکذیب ردصلاحیت روحانی در سال 96 توسط سخنگوی شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری، ما باید در پی وحدت همه مسئولین باشیم و در مقابل دشمن خارجی با ید واحد حرکت کنیم.

تکذیب ردصلاحیت روحانی در سال 96 توسط سخنگوی شورای نگهبان

نویسنده کتاب جنجالی « حسن روحانی در یک نگاه» در مصاحبه با یک سایت اصولگرا اتهامات عجیبی را به رییس جمهور وارد کرده و مدعی ردصلاحیت رییس جمهور در سال 96 شده است.

«کامران غضنفری» همچنین اتهامات سنگینی را متوجه شخص رییس جمهور دانسته است و می گوید: « آقای کریمی قدوسی... اشاره می‌کند آقای روحانی را شوری نگهبان رد صلاحیت کرد، برای همین انتخابات سال ۹۶، اما ایشان بر می‌گردد و شورای نگهبان را تهدید می‌کند که اگر من را تایید نکنید من انتخابات را برگزار نخواهم کرد. این انتخابات را برگزار نخواهم کرد معنای تلویحی اش می‌شود به آشوب کشاندن کشور. شورای نگهبان چرا زیر بار چنین چیزی رفته و چه مصلحت اندیشی در رای گیری مجدد ایشان را تایید صلاحیت می‌کند باید از خود اعضای محترم شورای نگهبان سوال کرد. ولی این خبری است که آقای کریمی قدوسی مطرح کرد که در ابتدا شورای نگهبان ایشان را رد صلاحیت کرده بود»

او در خصوص دلیل ردصلاحیت روحانی مدعی شده: «به دلیل تخلفات بسیار ایشان. من قبل از انتخابات اسفند ۹۵ یک مقاله مختصر و فشرده همین مقاله‌ای که منتشر کردیم را خیلی خلاصه تر، اسفند ۹۵ آماده و پیگیری چند روزه کردم یا چند هفته‌ای و مقاله مختصری تهیه کردم که آن فروردین ۹۶ هفته نامه ۹ دی چاپ کرد، منتها قبل از چاپ توسط یکی از دوستان فرستادیم که برای شورای نگهبان ببرد، آن دوستی که برده بود و به یکی از اعضای شورای نگهبان داده بود، نقل کرده بود که وقتی آن عضو محترم شورای نگهبان این مقاله را خوانده بود و نگاه کرده بود گفته بود پرونده فلانی در اینجا خیلی بیشتر از این حرف‌ها است. خیلی سنگین‌تر و بیشتر از این حرف‌ها است، یعنی مستنداتی که شورای نگهبان داشته است خیلی بیشتر از این حرفهاست. به همین دلیل هم در مرحله اول ایشان را رد صلاحیت می‌کند. بعد در مرحله دوم به چه مصلحت اندیشی ایشان را تایید می‌کند خوب از شورای نگهبان باید سوال کرد».

در حالی که جنگ اقتصادی همه جانبه آمریکا علیه ایران و اوضاع معیشت مردم، وضعیت بسیار پیچیده ای را برکشور حاکم کرده که از همین رو رهبر معظم انقلاب اختیارات کلانی را به رییس جمهور برای مدیریت این برهه حساس داده اند، مشخص نیست که این سایت خبری و نویسنده گمنام با چه غرض و پشتوانه ای به این رویکرد تند و تخریبی علیه یکی از سران قوا ادامه می دهند.

چند روز پیش نیز شایعه ی دروغین معاون اولی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که سایت خبری یادشده از ارگان های رسانه ای وی است، منتشر شده بود که سریعا تکذیب شد.

مشخص نیست چه ارتباطی میان آن دروغ و این هجمه ها علیه حسن روحانی وجود دارد؟!

سخنگوی شورای نگهبان تکذیب کرد

در همین رابطه، عباسعلی کدخدایی ، در واکنش به انتشار این فیلم و ادعاهای مطرح شده در آن اظهار کرد: من از صحبت هایی که ایشان می گوید اطلاعی ندارم و فکر نمی کنم مطالبی که ایشان می گوید قرین به صحت باشد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: هر صحبت و اظهار نظر باید مستند به قرائن دقیق و محکمه پسند باشد و الّا اینکه هرکسی از ظن خود یار قافله می شود خیلی مهم نیست.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان اگر مطلبی داشته باشد از طریق سخنگو و روابط عمومی اعلام می کند.

کدخدایی با اشاره به چالش های بین المللی کشور در مواجهه با دشمنان خارجی، گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری ، ما باید در پی وحدت همه مسئولین باشیم و در مقابل دشمن خارجی با ید واحد حرکت کنیم.

منبع:جماران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها