کاهش 2 هزار مگاوات مصرف برق در کشور/ شایعات صادرات آب و برق واقعی نیست

کاهش 2 هزار مگاوات مصرف برق در کشور/ شایعات صادرات آب و برق واقعی نیست

وزیر نیرو گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف برق که از 19 خردادماه در بخش دولتی آغاز شد، تاکنون 2 هزار مگاوات کاهش مصرف صورت گرفته که این مساله بسیار قابل توجه است.

رضا اردکانیان امشب با حضور در برنامه نگاه یک با بیان اینکه در همه استان‌ها ساعت کار اداری تغییر یافت و همین مساله نیز موجب شد تا شاهد کاهش بار در شبکه باشیم، اظهار کرد: تنها در تهران 250 اکیپ به منظور نظارت بر نحوه مصرف ادارات دولتی بسیج و موجب شد که اکنون شاهد کاهش مصرف برق باشیم.

به گفته وی، اگر این میزان صرفه‌جویی صورت نمی‌گرفت علاوه بر خاموشی‌های قابل ملاحظه لازم بود که برای تامین این 2 هزار مگاوات، یک میلیارد و 600 میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

وزیر نیرو با تاکید به این مساله که از 55 هزار مگاوات اوج بار مصرف حدود 21 هزار مگاوات مربوط به تجهیزات سرمایشی است، عنوان کرد: براساس اطلاعات منتشر شده دمای آسایش بدن بین 23 تا 25 درجه تعیین شده است و اگر دمای کولر گازی از 18 درجه به 25 درجه افزایش یابد می‌توان تنها از این طریق 4 هزار مگاوات صرفه‌جویی را انجام داد.

اردکانیان با بیان اینکه افزایش دما در بسیاری از مناطق جهان موجب تلفات متعدد شده است، گفت: در چهارشنبه گذشته در جمهوری آذربایجان به دلیل افزایش بار شبکه ناشی از دستگاه‌های سرمایشی بلک‌اوت در شبکه این کشور صورت گرفت که تاکنون نیز اثرات مخرب آن باقی مانده است.

وی درخصوص آخرین وضعیت مصرف برق در ایران نیز گفت: امروز پیک بار 55 هزار و 225 مگاوات ثبت شد و تنها در نقاط مختلف کشور شاهد 1000 مگاوات خاموشی بوده‌ایم که امیدواریم در روزهای آینده با افزایش مدیریت مصرف و کاهش دما این میزان کاهش یابد.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که چرا خاموشی‌ها از قبل اطلاع‌رسانی نمی‌شود، گفت: اگر قرار باشد خاموشی با برنامه‌ای صورت بگیرد می‌بایست از طریق شرکت‌های توزیع اطلاع‌رسانی انجام شود اما گاهی اوقات به دلیل بروز برخی حوادث در شبکه شاهد خاموشی هستیم که امکان اطلاع‌رسانی آنها وجود ندارد.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها