تولید کننده داخلی باید تشویق شود

یک کارشناس صنعت ضمن تاکید بر جدی گرفتن تولید ملی،گفت:تولید کننده کشور باید به جای تنبیه،تشویق شود.

تولید کننده داخلی باید تشویق شود

بهرام شهریاری کارشناس صنعت،در مورد مشکلات صنعت در حوزه بازار ، اظهار کرد: کلیات بازار ما به لحاظ فرهنگی مشکل های زیر بنایی دارد زیرا هنوز یاد نگرفته ایم تا کالای داخلی بخریم و خرید کالای خارجی بر داخلی ارجحیت دارد.

وی تشریح کرد: عمده ترین عامل ارجحیت کالای خارجی در چشم مشتریان ایرانی، کیفیت و قیمت آنهاست از طرف دیگر قدرت خرید مردم در سالهای گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است و زمانی که اعلام کردند برای خرید خودرو تسهیلات داده می‌شود،‌مردم به راحتی برای خرید خودرو صف بستند.

شهریاری افزود: از عوامل دیگر نیز می‌توان به قاچاق بی‌رویه کالا اشاره کرد که تاثیر مستقیمی بر تولید ملی گذاشته و به آن آسیب می‌زند.

این فعال حوزه صنعت تصریح کرد: بهترین ر‌اهکار برای تقویت بازار تولیدات صنعتی، این است که مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز در اختیار تولید کنندگان قرار داده شود یعنی بدانیم چه کالایی را باید تولید کنیم و در چه زمینه‌هایی می‌بایست به فکر توسعه اقتصادی باشیم.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر باید راهکارهایی برای کاهش قیمت‌ تمام شده محصولات ایرانی بیاند‌یشم همچنین باید تولید جدی گرفته شود و به جای تنبیه، تولید کننده کشور تشویق شود.

شهریاری در پایان تاکید کرد:متعادل کردن شرایط کسب و کار یکی از عوامل مهمی است که بدون شک به حمایت از تولید کمک زیادی خواهد کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها