رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرفوری:

دودوتا چهارتا که بکنیم، قیمت دلار بالای 4500 نیست / قیمت ارز حتما کاهش پیدا می کند / شاهد سوءمدیریت و سیاستگذاری اشتباه دولتی هستیم

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، مهمان خبرفوری بود. او به دفتر خبرفوری آمد تا تحلیل خود از بحران ارزی در روزهای اخیر را تشریح کند. بحرانی که به زعم او، ریشه اقتصادی ندارد.

دودوتا چهارتا که بکنیم، قیمت دلار بالای 4500 نیست / قیمت ارز حتما کاهش پیدا می کند / شاهد سوءمدیریت و سیاستگذاری اشتباه دولتی هستیم

پورابراهیمی در گفتگو با خبر فوری ، با اشاره به شاخص هایی چون نرخ تورم و منابع مالی کشور، تاکید کرد که تنها دلیل موجود برای افزایش شدید نرخ ارز، فشارهای سیاسی بیرونی و فضای روانی جامعه است که نگرانی از آینده دارد.

وی البته تاکید می کند که همه مشکلات اقتصادی ناشی از فشارهای بیرونی نیست و سوءمدیریت داخلی، ساختارهای معیوب اقتصادی و چالش در نظام بانکداری نیز به این شرایط دامن زده است.

وی با اشاره به سیاستگذاری اشتباه بانک مرکزی در رابطه با اصرار بر تک نرخی نگه داشتن نرخ ارز و به رسمیت نشناختن نرخ ارز آزاد، تاکید کرد: در همه کشورها از شوک ارزی برای حمایت از کالای داخلی استفاده کرده و سعی می کنند صادرات را به دلیل سود بیشتر افزایش دهند. با این وجود سیاست تک نرخی نگه داشتن ارز نه فقط حمایت از کالای داخلی نبود بلکه منجر به رشد شدید واردات شد.

پورابراهیمی در این گفتگو پیش بینی می کند که در صورت آغاز به کار بازار ثانویه ارز، نرخ دلار به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. به عقیده وی نرخ واقعی دلار حدود 4500 تومان بیشتر نیست اما فضای روانی جامعه آن را افزایش داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسات هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت که در این جلسه رئیس جمهور بر استفاده از دیدگاه های مختلف برای حل مسائل اقتصادی تاکید کرده است.

او در دیگر بخش های این گفتگو از ترمیم تیم اقتصادی کابینه سخن گفته و در بخش دیگری از بحران آب، راهکارهای حل این بحران و تجمعات اعتراضی بازار و مردم خوزستان سخن گفته است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها