علیرضا رحیمی:

سفر رئیس‌جمهور به اروپا به تقویت برجام کمک خواهد کرد

علیرضا رحیمی،در خصوص سفر رئیس‌جمهور به دو کشور اروپایی اتریش و سوئیس، گفت: قطعاً حضور رئیس‌جمهور در مجموعه کشورهای اروپایی، هم به همکاری‌های دوجانبه اقتصادی منجر خواهد شد و هم ابهامات موجود در برجام را برطرف خواهد.

سفر رئیس‌جمهور به اروپا به تقویت برجام کمک خواهد کرد

علیرضا رحیمی، نماینده تهران و عضو هیئت‌رئیسه در خصوص سفر رئیس‌جمهور به دو کشور اروپایی اتریش و سوئیس، گفت: قطعاً حضور رئیس‌جمهور در مجموعه کشورهای اروپایی، هم به همکاری‌های دوجانبه اقتصادی منجر خواهد شد و هم ابهامات موجود در برجام را برطرف خواهد و درنهایت جایگاه این سند بین‌المللی محکم‌تر خواهد شد. ازنظر من سفرهای رئیس‌جمهور به دیگر کشورهای اروپایی نه‌تنها تأثیرات بلندمدتی را برای کشور خواهد داشت بلکه در کوتاه‌مدت هم همگان تأثیر این سفرها را لمس خواهند کرد.
پس از خروج آمریکا از برجام، اتحادیه اروپا پالس‌های مثبتی را برای ایران فرستاد و نشان داد برای حفظ برجام از انگیزه لازم برخوردار است. سفر آقای روحانی به اتریش و سوئیس نقش بسزایی را در عزم و اراده ایران برای تعامل با دنیا ایفا خواهد کرد و بدون شک، این‌گونه مذاکرات مسیر تعامل و همکاری‌ها را مخصوصاً در حوزه اقتصادی هموارتر از همیشه خواهد کرد.
نگاه اروپا به آمریکا، یک نگاه راهبردی است اما در موضوع برجام اروپا نشان داد که خطی جدا از سیاست‌های ترامپ را دنبال می‌کند. این واقعیت، هم قبل و هم بعد از خروج آمریکا از برجام دیده شد و امروز ایران و اروپا به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای پایدارتر کردن برجام هستند و امیدوارم این مسیر طوری طی شود که منافع همه طرف‌ها در آن دیده شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها