نامزد چپگرایان مکزیک پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری است

نتایج اولیه انتخابات مکزیک نشان می دهد که «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» نامزد چپگرا با کسب اکثریت آرا در انتخابات ریاست جمهوری از رقبا پیش افتاده و در آستانه پیروزی است.

نامزد چپگرایان مکزیک پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری است

به گزارش رویترز، نظرسنجی موسسه «پارامتریا» نشان می دهد که اوبرادور شهردار سابق مکزیکوسیتی و نامزد حزب «احیا ملی» 53 تا 59 درصد آرا را کسب کرده است. «ریکاردو آنایا» نامزد ائتلاف از چپگرایان و راستگرایان با کسب 19 تا 25 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است. آنایا شکست را پذیرفت.
«خوزه آنتونیو مئاده» نامزد حزب حاکم «انقلاب نهادی» نیز حدود 14 تا 20 درصد آرا را به دست آورده و در جایگاه سوم ایستاده است. خشم بیشتر مردم مکزیک از عملکرد انریکه پنا نیتو رئیس جمهوری فعلی این کشور باعث شده که مئاده نامزد حزب حاکم با اقبال عمومی روبرو نشود.
نتایج رسمی تا ساعاتی دیگر اعلام می شود.
مردم مکزیک در حالی به پای صندوق های رای رفتند که این انتخابات تحت الشعاع چالش هایی همچون خشونت و فساد فزاینده قرار داشت.
انتخابات مکزیک وعده داده بودند اولویت های اصلی آنها مقابله با فساد و اصلاحات باشد. از این انتخابات به عنوان همه پرسی در مورد مقابله با فساد مقامات این کشور نیز یاد شده است. تمامی نامزدها همچنین به شدت از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه مهاجران و کشور مکزیک انتقاد کرده بودند.
همزمان با انتخابات ریاست جمهوری انتخابات پارلمانی و محلی نیز در سراسر مکزیک برگزار شد. در انتخابات محلی، «کلودیا شینباوم» به عنوان شهردار نیومکزیکو انتخاب شد. وی اولین زنی است شهردار پایتخت مکزیک می شود.
این انتخابات در حالی برگزار شد که مردم مکزیک از سطح فزاینده خشونت و فساد مقامات خسته شده اند و خواستار اجرای سیاست های جدی برای ریشه کنی این دو چالش هستند.
دستکم 112 سیاستمدار و یا نامزد انتخاباتی در 9 ماه اخیر در خشونت های مکزیک کشته شدند. سال گذشته حدود 29 هزار پرونده قتل و کشتار در مکزیک ثبت شد که بالاترین آمار طی تقریبا دو دهه اخیر بوده است.

منبع: ایرنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها