خبرفوری منتشر کرد؛

اسامی شرکت‎هایی که با ارز دولتی کالای غیرمرتبط وارد کردند/ از خرید تایر خودور توسط باشگاه فوتبالی تا حضور پررنگ شرکت فرش در واردات لوبیا

فهرست شرکت‎های دریافت کننده ارز دولتی صبح امروز علی‎رغم شایعات منتشرشده مبنی بر مخالفت وزیرصنعت با دستور رئیس‎جمهور پیرامون این موضوع منتشر شد.

اسامی شرکت‎هایی که با ارز دولتی کالای غیرمرتبط وارد کردند/ از خرید تایر خودور توسط باشگاه فوتبالی تا حضور پررنگ شرکت فرش در واردات لوبیا

فاطمه علی‎اصغری- فهرست شرکت‎های دریافت کننده ارز دولتی صبح امروز علی‎رغم شایعات منتشرشده مبنی بر مخالفت وزیرصنعت با دستور رئیس‎جمهور پیرامون این موضوع منتشر شد.

اگر در لیست منتشر شده از سوی وزارت صنعت کمی دقت کنیم بدون شک با نام شرکت‎ها و بعضا اسامی خاصی روبه رو می‎شویم که هیچ ارتباطی بین آنها و کالایی که وارد کردند وجود ندارد.

اینکه اسمامی افرادی خاص به عنوان وارد کننده کالا و دریافت کننده ارز در لیست وزارت صنعت قید شده است بدون شک این سوال را برای مردم ایجاد می‎کند که مگر شرکت‎ها نباید دریافت کننده ارز دولتی برای دریافت کالا باشند پس درج اسامی افرادی مشخص آن هم در حوزه‎های مختلف واردات کالا به چه منظور صورت گرفته است آیا این افراد به تنهایی خود یک شرکت هستند.

نکته دیگری که در لیست منتشر شده در وزارت صنعت به وفور به چشم می‎خورد این است که به راحتی و با نگاهی اجمالی به لیست به خوبی متوجه خواهیم شد که برخی از شرکت‎ها دست به واردات کالایی زدند که با رویکرد و حوزه کاری انها متفاوت است به گونه‎ای که یک شرکت تولید‎کننده فرش با واردات مواد غذایی در این لیست قرار دارد و یا شرکت دارویی با خرید وسایل خانگی از ارز دولتی برای واردات اتوهای خانگی پرسی استفاده کرده است.

سوالی که به طورحتم در مقطع فعلی برای مردم در شرایط اقتصادی امروز جامعه ایجاد می‎شود این است که چه منفعتی برای برخی از شرکت‌های حاضر در این لیست وجود دارد که بعضا با تغییر اساسنامه صوری اقدام به واردات کالا با ارز دولتی کردند و وزارت صنعت برخوردی با آنها انجام نداده است، آیا باز هم دست‎های پنهانی در وزارت صنعت برای اعطای امتیاز به شرکت‎هایی خاص وجود دارد؟

در جدول زیر با بررسی لیست ارائه شده از سوی وزارت صنعت اسامی برخی از شرکت‏‎ها را که فعالیت آنها با نوع کالایی که با ارز دولتی وارد کردند متفاوت است قید کردیم.

ردیف نام شرکت یا شخص شرح تعرفه
1 مجتمع شیمیایی تیراژه رنگ پارس اتوهای خانگی پرس
2 داروسازی جابرابن حیان بخارشور
3 داروسازی رها بخارشور
4 به بان شیمی بخارشور
5 موسسه ورزشی البدربندرکنگ تایرخودروسازی
6 شرکت پیشگامان فرش ایران لوبیاچیتی
7 شرکت پیشگامان فرش ایران لوبیاقرمز

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها