فاطمه ذوالقدر در نطق شفاهی:

معيشت مردم در تمام اقشار مورد تهديد است/بپذیریم اعتماد اجتماعی را از بین برده ایم

نماینده مجلس شورای اسلامی امروز در نطق شفاهی خود گفت: باید نگاهی واقع بینانه به جامعه داشته باشیم که آیا عدالت به طور کامل در جامعه برقرار شده است؟

معيشت مردم در تمام اقشار مورد تهديد است/بپذیریم اعتماد اجتماعی را از بین برده ایم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبر فوری ، فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس امروز در نطق شفاهی خود گفت: دیدار اخیر با مقام معظم رهبری مدظله العالی ایشان فرمودند: مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد و نباید با دید مأیوسانه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملی نگاه کند و اقدام عاجل در موضوعات اقتصادی وظیفه ای است که باید به آن مجدانه بپردازیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: حال اقتصاد ما خوب نيست، هر روز كه به پيش مي رويم بحراني جديد بر جامعه بحران زده وارد مي شود كه ديگر ياراي مقابله با ان را مردم ندارند. مردمی که دلبسته به نظام و انقلاب و موجودیت و امنیت ایران هستند و باتمام وجود ارزش ها و آرمان های انقلاب را پاس می دارند.
اما بايد بپذيريم كه شرایط فعلی و خواست ها و نیازهای مردم با قبل متفاوت است بنابراین ضرورت دارد منطبق با شرایط روز تصمیم بگیریم و با مقایسه شرایط فعلی با دوران انقلاب و دفاع مقدس نمی توان نتیجه گیری مطلوبی به دست آورد.

وی همچنین عنوان کرد: امروز اين موج اعتراضات و واکنش ها صرفاً مطالبات قشر يا گروه خاصي نيست كه بتوان با قوه قهريه ان را سامان داد، اين بار غم نان است. معيشت مردم در تمام اقشار مورد تهديد است و شاغلين عليرغم كار تمام وقت در دخل و خرج مانده اند چه برسد به قشر بيكار. مردم حق داشتن یک زندگی شرافتمندانه و آرام و توأم با رفاه دارند. باید نگاهی واقع بینانه به جامعه داشته باشیم که آیا عدالت به طور کامل در جامعه برقرار شده است؟ آیا موفق به محو فقر و فساد و تبعیض شده ایم؟ آیا خود ارزش ها را پاس می داریم و همه مسئولان به واقع شیفته خدمت هستند؟ آیا آنگونه که باید خدمتگزار این مردم بوده ایم؟


فاطمه ذوالقدر همچنین گفت: مسائل داخلی را پیچیده نکنیم و دچار توهم توطئه نباشیم اگرچه واقفیم که دشمنان و بدخواهان در تضعیف نظام از هیچ اقدامی فروگذار نیستند و ما در عبور از بحران ها درک کردیم که عنصر اعتماد و انسجام اجتماعی پیش شرط توسعه و پیشرفت کشور است.
ما از مردم همدلي و همراهي خواستيم از آنها اعتماد به دولت را خواستيم اعتمادي كه باتوجه به وضعيت اقتصاد و فشار اقتصادي وارد به مويي بند است اما در عمل ديديم كه براي اعلام نام متخلفان و سوداگران بازار ارز وزيري شفاف سازي كرد و ديگري بااکراه و تأخیر. اين اقدام به دور از انسجامي است كه نياز امروز كشور است و به دور از مطالبه گري دولت از مردم است كه اعتماد كنند. اين رفتارها هركدام موجي از ناآرامي و تشويش را به جامعه وارد مي كند كه دیگر نمی توان پس لرزه های آن را مدیریت نمود.

ذوالقدر همچنین ادامه داد: بپذيريم اعتماد اجتماعي را از بين برده ايم، براي بهتر شدن اوضاع چشم به عملكرد بهتر و شفاف تر دولت دارند وانتظار داشتيم كه رييس محترم جمهور با حضور در صحن علني مجلس بي پرده و شفاف با نمايندگان مردم صحبت کند و اجازه ندهد به خاطر اقليتي، اكثريت مورد فشار و اسيب قرار بگيرند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    احسن واقعا بی عدالتی ها مردم را کاملا نا امید وبیچاره کرده ودیگر چیزی برای باختن نمانده تهدید نان مردم تهدید دولتمردان را هم به همراه دارد مردی که نان نداشته باشد نبودنش بهتر است ومسولی که حمایت مردم را هم نداشته یاشد نبودن برایش بهتر است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها