فهرست شرکت های دریافت کننده ارز منتشر شد

بانک مرکزی ایران بامداد یکشنبه فهرست شرکت هایی را که در چارچوب طرح مدیریت بهینه منابع ارزی کشور، از تاریخ 21 فروردین ماه سال جاری تاکنون ارز رسمی به نرخ 4200 تومان برای واردات کالا دریافت کرده اند، منتشر کرد.

فهرست شرکت های دریافت کننده ارز منتشر شد

این فهرست شامل نزدیک به یک هزار و 500 شرکت دریافت کننده ارز دولتی است و در آن نام واردکنندگان میوه، حبوبات، چای، برنج، گوشت گوساله و گوسفندی و همچنین لوازم خانگی، تلفن های همراه، لپ تاپ و لوازم تاسیساتی مشاهده می شود.

بر مبنای بیانیه روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، انتشار این فهرست «با هدف شفاف سازی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و نیز با توجه به تاکید و دستور رییس جمهوری» صورت گرفته است.

بانک مرکزی می افزاید: این گزارش به درخواست وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) برای کالاهایی که از سوی آن وزارتخانه مشخص شده، تهیه شده است؛ بنابراین در برگیرنده تمام کالاهای تامینِ ارز شده توسط بانک مرکزی نیست.

بیانیه یاد آور می شود: بانک مرکزی علاوه بر تخصیص و تامین ارز کالاهای مندرج در جدول زیر، مقادیر قابل توجهی ارز به مسافران خارج از کشور، دانشجویان، بیماران و نیز خدمات ثبت سفارش شده اختصاص داده که در اینجا به آنها اشاره نشده است.

فهرست کامل شرکت های یاد شده از اینجا قابل مشاهده است.

منبع:بانک مرکزی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مجید
    0

    خب دستشون درد نکنه حالا ما با اینا چکار کنیم چ میدونیم کجا هستن این شرکتها کلی کالا وارد شده اما یدونه قیمت ها قیمت های قبل نیس اگ مردین ک شما باید برخورد کنید

  • محمد تاج احمدی
    0

    خداییش از لپ تاپ و گوشی و تبلت که با ارز دولتی وارد کردن بگذریم یعنی توان تولید نخود،تخم مرغ،لوبیا چیتی و سویا رو هم نداشتیم که رفتید تو این شرایط با دلار ۴۲۰۰ وارد کردید؟ مسخره ست واقعا شرم دارم بهتون هموطن بگم...

  • وحید بهمنی
    0

    یعنی باور کنیم دلار گرفتن رفتن موز خریدن! یا رفتن کنجاله آفتابگردان،یا نخود خریدن؟ جای خالی خودرو سازها هنوز خالیه. نکنه چون با خوده دولت دستشون تو یه کاسس کاری بهشون ندارن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها