بیماری های قلبی را به این ماده شفابخش بسپارید

هر چه عسل تیره تر باشد خاصیت آنتی اکسیدانی آن بیشتر بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. در واقع عسل منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان است و نقش بزرگی در جلوگیری از سرطان و همچنین بیماری‌های قلبی دارد.

بیماری های قلبی را به این ماده شفابخش بسپارید

علی اکبر کمالی اردکانی، کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد متذکر شد: مصرف عسل در کودکان و سالمندان به علت هضم و جذب سریع آن اهمیت زیادی دارد عسل به علت جذب سریع در داخل دستگاه گوارش تخمیر ایجاد نمی‌کند وجود اسیدهای آزاد در عسل سبب جذب مواد چربی شده و کمبود آهن را جبران می‌کند.

کمالی‌اردکانی با بیان این که از گذشته تا کنون از عسل طبیعی در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است ادامه داد: مهم‌ترین خاصیت عسل طبیعی ضد میکروب بودن آن است در حالی که عسل یک ماده کاملا خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب‌ها باشد ولی میکروب‌ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می‌رود زیرا عسل طبیعی حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است.

وی افزود: عسل طبیعی حاوی آنتی اکسیدان است از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است، عسل بر سلامت پوست کمک می‌کند و ضدپیری است. عسل طبیعی با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان‌ها و لثه مضر نیست؛ بلکه لثه‌ها را سالم می‌سازد و دندان‌ها را سفید می‌کند.

کمالی با اشاره به این که عسل غذایی سالم، راحت الهضم، طبیعی و پرانرژی است، گفت: چهار پنجم وزن عسل را کربوهیدرات‌ها تشکیل می‌دهند و بقیه آن را پروتئین، املاح معدنی، عناصر معطر، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و آب تشکیل می‌دهد.

این کارشاس ارشد صنایع غذایی عنوان کرد: هر ۱۰۰ گرم عسل ۳۳۰ کیلوکالری انرژی تولید می‌کند، لذا عسل، غذایی مقوی و انرژی‌زاست و به کمک دیاستازهایش چربی‌های اطراف قلب را آب می‌کند. به همین دلیل مصرف آن به سالخوردگان و بیماران قلبی توصیه می‌شود.

وی افزایش انرژی طبیعی بدن را از خواص عسل دانست و گفت: بسیاری از ورزشکاران برای افزایش انرژی خود از عسل در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند. با این که سطح کالری آن در مقایسه با سایر مواد قندی ۴۰ درصد کمتر است، اما انرژی آن بسیار بالاست و مصرف متعادل آن به وزن بدن، اضافه نمی‌کند.

کمالی پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی را از دیگر خواص عسل برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد از ابتلا به سرطان هراس دارند اما با استفاده عسل در رژیم غذایی روزانه می‌توانند این ترس و هراس را از دل خود بیرون کنند.

منبع:بهداشت نیوز

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها