کنترل خستگی ورزشکاران به کمک فناوری

پژوهشگران به تازگی یک محافظ دهان ساده طراحی کرده اند که از آن می توان برای پی بردن به خستگی روحی یا جسمی قهرمانان ورزشی استفاده کرد.

کنترل خستگی ورزشکاران به کمک فناوری

این محافظ دهان توسط مرکز تحقیقاتی زیراکس پارک در آمریکا و با همکاری نکست فلکس و دانشگاه کالیفرنیا تولید شده است. این مرکز در دهه ۷۰ میلادی هم برای اولین بار رابط کاربری گرافیکی را برای استفاده در رایانه ها تولید کرده بود.

حسگر نصب شده بر روی این ابزار برای شناسایی نشانه های اولیه کمبود آب بدن، خستگی جسمی، مشکلات ذهنی و غیره قابل استفاده است و برای این کار تنها نیازمند دسترسی به نمونه ای از آب دهان یا بزاق افراد دارد.

این حسگر از یک ورق پلاستیکی الکترونیکی تولید شده و بر روی انواع محافظ های دهان قابل نصب است. ابزار یادشده علاوه بر کاربردهای ورزشی، می تواند با بررسی میزان لاکتات و گلوکز بزاق دهان کاربردهای پزشکی و نظامی هم داشته باشد.

اطلاعات جمع آوری شده از این طریق را می توان به طور آنی برای گوشی های تلفن همراه ارسال کرد. حسگر این ابزار به سادگی قابل جابجایی یا قابل شارژ مجدد است و از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. قیمت و زمان عرضه این محصول به بازار هنوز مشخص نیست.

منبع: ایران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها