رییس قوه قضاییه:

به اخلال گران اقتصادی هشدار می دهم در اجرای قانون تردید نخواهیم کرد/ نه در دستگاه اجرایی فساد سیستماتیک است و نه در دستگاه قضایی و نه نهاد های دیگر

همایش سراسری قوه قضائیه با حضور سران سه قوه و مسئولان کشوری و قضایی درسالن اجلاس سران برگزار شد.

به اخلال گران اقتصادی هشدار می دهم در اجرای قانون تردید نخواهیم کرد/ نه در دستگاه اجرایی فساد سیستماتیک است و نه در دستگاه قضایی و نه نهاد های دیگر

آیت الله آملی لاریجانی در این همایش گفت: اقتدار بالای نظام جمهوری اسلامی در منطقه و در سطح بین الملل، توانمندی های نظامی،تکنولوژیکی، منابع انسانی بسیار گرانبها، بصیرت و هوشمندی مردم، منابع غنی نفت و گاز همه اینها از جهات اقتدار و خوشبینی به آینده است و نظام امکان مقابله با سلطه جهانی را دارد.

وی ادامه داد:دشمن بعد از مشاهده اقتداری که امروز برای جمهوری اسلامی در منطقه تحقق پیدا کرده، تلاش می کند این توانمندی ها را از بین ببرد و ایران هراسی شدیدی را در دنیا دنبال می کند.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: در همین چند روز اخیر در مورد اجرای قصاص نسبت به یک قاتل بی رحمی که داعش وار در خیابان پاسداران جنایت انجام داده بود و بررسی مسئله قضایی که عادلانه صورت گرفت و قصاص به درخواست اولیای دم صورت گرفت، چه معرکه ای به راه انداختند، وزارت خارجه آمریکا برای محکوم کردن این موضوع بیانیه می دهد، شما چه کاره هستید که از هزاران کیلومتر آن طرف تر در امور داخلی یک کشور دخالت می کنید‎؟

آیت الله آملی لاریجانی افزود: اینکه مسئله اصلی اختلاف سلایق شود و اهداف مهم نظام و انقلاب مغفول واقع شود را نمی توان هضم کرد، با نظارت رهبر انقلاب و ارشادات ایشان وحدت خوبی در کشور حاصل و حاکم است، قوا و مسئولین قوا همگرایی دارند و با آشکارتر شدن دشمنی آمریکا در منطقه این انسجام بهتر شده است‎.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: در این چند روز، تلاطم در بازار سکه،ارز و مسکن را دیدید، متاسفانه در این چند سال نقدینگی رشد فزاینده داشته که بسیار خطرناک است و به صورت سرکش به هر کجا سر می زند؛ باید برای آن چاره اندیشید، در جلسات سران قوا تصمیمات خوبی گرفته شده و امیدواریم بخش قابل توجهی از نقدینگی جذب شود‎.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: این برای ما مسلم است عده ای با سرمایه های کلان خودشان در بازار تلاطم ایجاد می کنند، امروز نیروهای امنیتی موظفند اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را شناسایی کنند و کار این اخلال گران خیانت به کشور و مردم است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه با این مسئله کنار نخواهد آمد و به این اخلال گران هشدار می دهم پنبه ها را از گوش بیرون بیاورند این کارها(اخلال در نظام اقتصادی)مجازات های بسیار سنگینی دارد.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: اگر مصداق افساد فی الارض باشد اعدام و اگر غیر از این باشد تا 20 سال حبس و تمام اموال آنها مصادره می شود؛ در اجرای این قانون تردید نخواهیم کرد و نیروهای امنیتی موظفند در اسرع وقت آنها را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کنند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: امروز یک اجماع نظری و عملی برای حمایت از تولید داخلی پدید آمده است، قوه قضاییه خود را مسئول حمایت از تولید داخلی، تولیدگران و سرمایه گذاران داخل کشور می داند. قوه قضاییه با تمام امکانات در خدمت آنهاست و روسای کل دادگستری ها در کنار وظایف دیگر معاونتی برای کمک کردن به کسانی که دچار مشکل در انجام وظایف تولیدی خود هستند تلاش بکنند

وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا یک کار فراقوه ای است و توقع ما از ستاد مبارزه با قاچاق کالا بیش از این است، معتقدیم این ستاد باید با اقتدار بیشتری عمل کند و باید از ضربه ای که از ناحیه قاچاق به تولید کشور می خورد پیشگیری شود و قاچاق کمتر شده اما این(قاچاق 12 میلیاردی) قانع کننده نیست.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: دیروز فرمانده نیروی انتظامی گزارش می داد چندین هزار نقطه خطرناک در جاده های کشور وجود دارد، باید برای این فکر کرد، این از مصادیق حقوق عامه است؛ دادستان ها کمک کنند.

آیت الله آملی بیان داشت: در بحث فضای مجازی گاهی اختلاف سلیقه وجود داشته/قوه قضاییه نه مخالف استفاده از فضای مجازی و نه مخالف شبکه های اجتماعی است، شاید در بین روسای قوا بنده از فضای مجازی و اینترنت بیشتر استفاده کنم بحث و بر سر این است که ما بعنوان حکومت جمهوری اسلامی حق داریم به ادعای وجود فضای مجازی بستر و شاهراه برای دشمن ایجاد کنیم؟ اینکه بخش قابل توجهی از فضای مجازی کشور در اختیار یک پیام رسان باشد و او هم هیچ کسی را بنده نباشد،اگر جرمی واقع شد چه کنیم ؟ و ‎این قابل پذیرش نیست‎

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اگر معنای فساد سیستماتیک این است که کل قوه قضاییه به نحو غالب دچار فساد شده صد در صد خلاف است /چرا حرف هایی میزنیم که نمیتوانیم پاکش کنیم، چه کسی گفته در کشور فساد سیستماتیک حاکم است و نه در دستگاه اجرایی فساد سیستماتیک است و نه در دستگاه قضایی و نه نهاد های دیگر.

منبع: میزان

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    مخل اصلی اختلالات پولی کشوره که دولت هیچ کاری نتونسته بکنه. و مردم حق دارند معترض باشند. اقتدارتون را هم دیدیم. گوش مردم پر از شعارهای پوچه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها