ابراز تمایل روس‌ها برای بررسی اسناد کاخ گلستان

ابراز تمایل روس‌ها برای بررسی اسناد کاخ گلستان

ایران‌شناسان روس همزمان با گشایش نمایشگاه آثار اهدایی تزارهای روس به شاهان قاجار در کاخ - موزه گلستان برای بررسی، شناسایی و چاپ آلبوم‌ها و اسناد موجود در این مکان، ابراز تمایل کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، سیداحمد محیط طباطبایی - مشاور رییس پژوهشگاه - با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه که با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و کاخ گلستان برگزار شد، آثار اهدایی و خریداری‌شده توسط پادشاهان قاجار در قرن ۱۹ میلادی موجود در کاخ به‌نمایش گذاشته شده است .

او با اشاره به حضور هیأت روس در این نمایشگاه اظهار کرد: پس از این بازدید، هیأت ایران‌شناسان روس به بررسی، شناسایی و چاپ آلبوم‌ها و اسناد موجود در کاخ گلستان با همکاری این کشور، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و کاخ گلستان ابراز تمایل کردند.

ابراز تمایل روس‌ها برای بررسی اسناد کاخ گلستان

بررسی آثارایرانی در موزه های مسکو

محیط طباطبایی بیان کرد: سرانجام تصمیم گرفته شد تا در این پروژه، آثار ایرانی موجود در کاخ - موزه‌ها و مرکز اسناد مسکو نیز بررسی شود .

او همچنین گفت: در این ارتباط به همت وزارت امور خارجه و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نشستی پژوهشی در ارتباط با معرفی ویژگی‌ها و فراز و نشیب‌های روابط ایران و روسیه در معاونت پژوهشی وزارت امور خارجه برگزار شد .

نمایشگاه آثار اهدایی تزارهای روس به شاهان قاجار به مناسبت پانصد و پانزدهمین سالگرد روابط ایران و روسیه در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گشایش یافت.در مراسم افتتاح این نمایشگاه، سفیر و اعضای سفارت روسیه و ایران‌شناسان روس حضور داشتند.

ابراز تمایل روس‌ها برای بررسی اسناد کاخ گلستان

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها