رحمانی فضلی: دولت برای مدیریت بازار باید بهتر عمل کند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در همایش ملی روز اصناف اظهار کرد: نهادی که در طول تاریخ نزدیکترین، موثرترین و همراه‌ترین با مردم بوده است همین اصناف است.

رحمانی فضلی: دولت برای مدیریت بازار باید بهتر عمل کند

وی افزود: موضوعی که اصناف و بازار را به قویترین و مهمترین نهاد مردمی بدل می‌کند، همین ارتباط با مردم است. بازار با بیش از 2.5 میلیون واحد صنفی مجاز و پوشش دادن جمعیتی 10 میلیونی نقش بزرگی را ایفا می‌کند و 18 درصد تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به نقش صنوف در ایجاد امنیت و آرامش کشور اظهار داشت: عرضه کالا با قیمت واقعی و به اندازه نیاز مردم موجب افزایش امنیت و آرامش روانی جامعه می‌شود؛ در صورتی که اصناف وظیفه خود را تامین کالای مورد نیاز مردم به درستی انجام ندهند زمینه تنش در جامعه ایجاد می شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد:‌امروز همراهی و همدلی اصناف با مردم و مقابله با دشمن امری قطعی و ضروری است که باید شاهد آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب باید در حوزه مقاوم و مستقل کردن اصناف گامهایی اساسی برمی‌داشتیم اما در این حوزه کوتاهی‌ صورت گرفته و در استقلال اقتصادی نتوانسته‌ایم با تراز انقلاب حرکت کنیم.

وزیر کشور گفت: اقتصاد کشو ر باید به شکلی پیش رفت که اگر شیرهای نفت هم بسته می‌شد دچار تنش‌های داخلی نشویم این در حالی است که نتوانسته‌ایم با استفاده از توانمندی‌ها و منابع داخلی و منطقه‌ای بودجه‌ای داشته باشیم که به نفت وابستگی نداشته باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در سه ماهه گذشته با وجود انجام جنگ روانی دشمن از لحاظ میزان فروش نفت و قیمت آن و صادرات و واردات کشور نه تنها کمبودی نداشته‌ایم بلکه شاهد افزایش بوده‌ایم، اما با توجه به جنگ روانی دشمن در داخل دچار نوسانات قیمتی و نگرانی‌های مردمی شده‌ایم.

* دولت برای مدیریت بازار باید بهتر عمل کند

وزیر کشور گفت: بخشی از این مشکلات به خاطر حجم نقدینگی مردم و مراجعه بیش از حد به بازار است که دولت باید در تنظیم مقررات برای مدیریت بازار در این شرایط بهتر عمل کند.

رحمانی فضلی در واکنش به درخواست‌های رئیس اتاق اصناف گفت: جلساتی برای ساماندهی بازار با استانداران و شهرداریها برگزار می‌شود تا حدود 700 هزار واحد غیرمجاز ساماندهی شود؛ اصناف طبع خودرا در زمینه ساماندهی دست‌فروشان ارائه کند.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها