لبخند یک محکوم به مرگ در یک قدمی طناب دار

لبخند یک محکوم به مرگ در یک قدمی طناب دار

همه چیز مهیای اجرای حکم الهی قصاص نفس بود . نمایندگان دادستانی ، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی ، روحانی و مددکاران زندان ، همه و همه آمده بودند تا تشریفات قبل از اجرای حکم را انجام دهند تا در سحرگاه روز چهارشنبه حکم قصاص نفس زندانی ص . ع در محوطه زندان اردبیل اجراء شود. با ورود اولیاء دم به زندان زندانی هر لحظه خود را به اجرای حکم نزدیک تر می دید.

تلاش های مددکاران و شورای حل اختلاف تا به آن روز جواب نداده بود و خانواده مقتول فقط اجرای حکم قصاص را می طلبیدند. حکم باید اجراء می شد . برای آخرین بار مددکاران ریش سفیدان مورد تایید هر دو طرف را واسطه قرار داده و دوباره با توجه به ندامت و اظهار پشیمانی شدید زندانی از اتفاق روی داده خواستار بخشش وی شدند.با اینکه اجرای حکم قصاص حق قانونی خانواده مقتول بود . اما این بار قلب آنها با نام خدا و ذکر ائمه اطهار نرم شد. اشک بر گونه های همه غلطید و حاضر نشدند تا خون را با خون پاسخ دهند و با رافت و معرفت به این عمل از اجرای حکم قصاص نفس عدول کرده و قاتل در پای چوبه دار بخشیده شد.

سرباز جدا مدیر زندان اردبیل و رئیس شعبه شورای حل اختلاف زندان مرکزی ، با تقدیر از این حرکت بزرگ و منش جوانمردانه خانواده مقتول گفت : « برای شکات و خانواده های داغدار شاید سخت باشد تا از خون عزیز خویش بگذرند اما وقتی اعلام رضایت می کنند میتوان آرامش و صبر الهی را در چهره آنها دید . آنها کار بزرگی می کنند و این عمل تاثیر سنگین و بسزایی در مسیر زندگی زندانی قاتل دارد. »مدیر زندان مرکزی اردبیل با اشاره به تلاش های انجام شده در مددکاری و شورای حل اختلاف زندان مرکزی گفت : « اینگونه نیست که ما برای کسانی که مرتکب جنایت از پیش تعیین شده باشند و با کار خویش نه تنها خانواده ای را داغدار نموده اند بلکه احساسات عمومی را نیز جریحه دار کنند نیز اقدام به درخواست رضایت کنیم . بلکه برخی قتل ها در منطقه رخ داده که بیشتر به خاطر عدم آگاهی به کنترل خشم و مهارت های اساسی زندگی بوده و بعد از گذشت مدت ها فرد محکوم دچار تحول روحی عمیقی شده و نشان میدهد که به شدت از عمل و کرده خویش نادم و پشیمان است . در این گونه موارد است که وظیفه انسانی حکم میکند تا وارد عمل شده و بخواهیم بین شاکی و محکوم صلح ایجاد کنیم . »سرباز جدا با اشاره به بخشش این محکوم به قصاص نفس از سوی اولیاء دم افزود : « امروز بزرگی ، ایثار ، آرامش روحی و بزرگ منشی را در خانواده ای که اجرای قصاص حق آنها بود دیدیم و قرار گرفتن در این موقعیت ها لذت بخش است . خداوند نیز حکم قصاص را حق قرار داده اما بلافاصله یاد آوری می کند که اجر عظیمی در بخشش قرار داده است . »
منبع: ایران آنلاین

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها