شورای شهر برای راه‌اندازی ساختمان جدید بورس شرط گذاشت

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: این ساختمان از جمله مراکز جاذب سفر جدی در شهر تهران خواهد بود و از اقصی نقاط کشور مراجع کننده خواهد داشت.

شورای شهر برای راه‌اندازی ساختمان جدید بورس شرط گذاشت

محمد سالاری در جریان بازدید خود از منطقه 2 شهرداری تهران به بازدید از ساختمان جدید بورس و اوراق بهادار کشور که در مجاورت ساختمان شهرداری این منطقه احداث شده پرداخت و گفت:‌ متاسفانه در مدیریت شهری گذشته در فرایندی یکی از اراضی متعلق به شهرداری تهران که دارای کاربری پارکینگ عمومی تثبیت شده بوده به سازمان بورس و اوراق بهادار کشور واگذار می‌شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: کاربری این زمین که کاربری پارکینگ بوده در کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران تغییر کاربری داده شده و مقرر می‌شود در این زمین حدود 20 طبقه شامل 13 طبقه اداری و تجاری و 6 طبقه پارکینگ ساخته شود.

سالاری گفت: یکی دیگر از اشکالات اساسی در فرایند صدور مجوز برای این پروژه غیر از اینکه در زمینی که دارای کاربری پارکینگ عمومی اجازه ساخت صادر شده است اینست که سطح اشغال حدود صد در صدی نیز به آن داده اند.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: این ساختمان از جمله مراکز جاذب سفر جدی در شهر تهران خواهد بود و از اقصی نقاط کشور مراجع کننده خواهد داشت.

وی ادامه داد: فرایند صدور مجوز برای این پروژه نه تنها بدون پیوست‌های مطالعاتی و بویژه پیوست ترافیکی انجام شده بلکه در فرایند ساخت و ساز برای تامین بخشی از فضا‌های مازاد، یکی از طبقات پارکینگ را هم حذف کردند که بدین ترتیب قریب به 160 واحد پارکینگ نیز از این پروژه حذف شده است. این در حالیست که به موجب بررسی‌های اولیه که شهرداری منطقه توسط مشاور انجام داده مشخص شد که غیر از کسر این 160 واحد این ساختمان به پارکینگ‌های بسیار بیشتری از آنچه به موجب پروانه ساختمانی باید تامین کند نیاز دارد.

سالاری گفت: در بازدیدی که ما از این پروژه داشتیم از شهردار منطقه درخواست کردیم تا زمان رفع مشکلات مربوط به حوزه شهرسازی و معماری اجازه بهره برداری از این پروژه را ندهند و می بایست قبل از صدور مجوز بهره برداری، پیوست‌های مطالعاتی آن بویژه پیوست‌های ترافیکی کامل شود و همچنین تاثیری که بهره برداری از این مرکز جاذب سفر در این منطقه دارد مورد بررسی قرار بگیرد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: مساله دیگری که در فرایند احداث این پروژه از منظر شهرسازی و معماری رعایت نشده موضوع نمای آن است. ساختمان بورس یکی از پروژه‌های مهم متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران و یک ساختمان دولتی شاخص شهر تهران است و می‌توان گفت یکی از نماد‌های موثر شهری محسوب می‌شود، اما نمای این پروژه تمام شیشه‌ای اجرا شده و به هیچ عنوان اصول و چارچوبی که ما در کمیته‌های نما برای شهرداری تکلیف کردیم تا در فرایند تصویب نمای ساختمان‌ها بویژه ساختمان‌های شاخص مانند این پروژه رعایت شود به هیچ عنوان رعایت نشده است.

وی افزود: موضوع معماری در شهر تهران همواره از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری بوده و ایشان در تمامی دیدار‌هایی که با مسئولین حوزه شهرسازی و معماری کشور در سطوح مختلف داشتند بر رعایت قواعد و قوانین در خصوص اجرای نمای ساختمان‌ها و شهرسازی و معماری ایرانی - اسلامی تاکید کرده اند که ما نیز از شهردار منطقه درخواست کردیم که در این خصوص هم اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها