انتخاب خراسان شمالی به عنوان استان "عاری از اعتیاد"

انتخاب خراسان شمالی به عنوان استانی پاک در بحث مواد مخدر و ریشه‌ای حل کردن معضلات و آسیب‌های اجتماعی استان از اهم موارد مطروحه در نشست ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با حضور وزیر کشور بود.

انتخاب خراسان شمالی به عنوان استان "عاری از اعتیاد"

استاندار خراسان شمالی در این نشست اظهار داشت: باید ضمن برقراری عدالت اجتماعی، هر جایی که رانت و تبعیض وجود دارد، در وهله نخست با همت تمام مدیران دستگاه های اجرایی ریشه آن را خشک کرد.

محمدرضا صالحی ایجاد و تقویت اعتماد ملی، نشاط اجتماعی و امید به زندگی و آینده در بین مردم را خواستار شد و افزود: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در استان اقداماتی همچون احداث پارک بانوان، تهیه سند توسعه بانوان، معرفی شهر دوستدار کودک، پایلوت گفت و گوی ملی خانواده، حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل، ارائه آموزش های خود مراقبتی به کودکان و اجرای طرح تاب آوری زنان در جوامع محلی، تشکیل مجامع مشورتی زنان و جوانان و حمایت از طرح های اشتغال برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست انجام شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود آسیب های اجتماعی اولویت دار استان را اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی، ضرب و جرح و خشونت و خودکشی ذکر کرد و ادامه داد: برای رسیدن به وضع مطلوب در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی 37 پیشنهاد به وزارت کشور ارائه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این نشست اظهار داشت: در بحث مبارزه با آسیب های اجتماعی کمتر به ریشه ها و علت ها پرداخته شده و بیشتر به مصوبات توجه کرده ایم.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: در موضوع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، امکانات به اندازه کافی در اختیارمان قرار دارد اما باید علت ها و ریشه ها را شناخت تا بتوانیم معضلات را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با آسیب های اجتماعی نباید کارها را به گردن دیگر افراد انداخت بلکه همه با هم و با قدرت به شدت با این مساله مبارزه کنیم و این امر نیازمند عزم ملی است زیرا یکی از عواملی که اقتدار کشور را زیر سوال می برد، ضعف مدیریت صحیح در مبارزه با آسیب های اجتماعی است.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها