جلوی پیشروی آب شور دریا به کارون تا ۳ روز دیگر گرفته می شود

نماینده مردم خرمشهر در مجلس از پایان کار احداث بند مارد که قرار است مانع پیشروی آب شور دریا به اروند و کارون شود تا سه روز آینده خبر داد.

جلوی پیشروی آب شور دریا به کارون تا ۳ روز دیگر گرفته می شود

عبدالله سامری شامگاه پنج شنبه در مراسم جشن روز ملی اصناف در خرمشهر به شوری اخیر آب آشامیدنی شهرهای خرمشهر و آبادان اشاره کرد و با عذرخواهی از مردم از پایان این وضعیت در مدت زمانی کوتاه خبر داد.

وی اظهار کرد: از سه روز گذشته عملیات احداث بند خاکی بر کانال مارد با هدف ممانعت از پیشرویی آب شور خلیج فارس آغاز شده است که تنها ۱۰ متر از این بند باقی مانده و عملیات ظرف سه روز آینده به اتمام می رسد.

نماینده مردم خرمشهر همچنین از پیشرفت پروژه آبرسانی غدیر۲ خبر داد و گفت: عملیات احداث کانال غدیر تا سه راه حسینیه انجام شده است و اگر سه سربند آن هم نصب شود کار پایان می یابد و آب شرب مردم به طور کامل از طرح غدیر تامین خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری جلسه ای برای امتداد آب قیصریه به سد کرخه در سه شنبه پیش رو برای افزایش کیفیت آب منطقه خبر داد و افزود: در صورت عملی شدن این پروژه کیفیت آب شرب آبادان، خرمشهر و شادگان بسیار مطلوب و زلال خواهد شد.

سامری بر پیگیری های انجام شده برای تحت فشار قرار دادن دولت در راستای رفع سریع مشکل تاکید کرد و افزود: در این مدت وزیر، استاندار و مدیران شهری را تحت فشار قرار دادیم تا عملیات احداث بند به سرعت انجام و راهکارهای دیگر بررسی شود.

وی در ادامه سخنانش به احداث خانه اصناف خرمشهر هم اشاره کرد و گفت: قرار است زمینی در سایت اداری خرمشهر از سوی مسکن و شهرسازی برای اصناف در نظر گرفته شود.

نماینده مردم خرمشهر همچنین با اشاره به وضعیت فعلی بازارهای خرمشهر، خواستار همکاری مسئولان شهرستان و سازمان منطقه آزاد اروند برای تبدیل این بازارها که آنها را بازاری سنتی خواند به بازارهای مدرن شد.


منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها