طالبان ۴۳ نفر از کارکنان راه سازی در افغانستان را به گروگان گرفت

منابع رسمی افغانستان اعلام کردند طالبان ۴۳ نفر از کارکنان راه سازی را در حمله‌ای در جنوب این کشور ربودند که در این حمله ۴ مامور پلیس نیز کشته شدند.

طالبان ۴۳ نفر از کارکنان راه سازی در افغانستان را به گروگان گرفت

به نقل از منابع رسمی افغانستان، افراد مسلح ناشناس ۴۳ ارمند یک شرکت راهسازی را در استان قندهاردر جنوب افغانستان ربودند.

دفتر مطبوعاتی فرماندهی پلیس استان قندهار با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «این آدم ربائی در شهرستان اسپین بولدک استان قندهار انجام شد و تا کنون از سرنوشت کارمندان ربوده شده گزارشی منتشر نشده است. مهاجمان پس از این آدم ربائی با نیروهای پلیس مرزی درگیر شدند که براثر آن چهار پلیس مرزی کشته شدند.»

داود احمدی سخنگوی استاندار قندهار اعلام کرد طالبان شامگاه پنجشنبه و سحرگاه جمعه به اردوگاهی در نزدیکی مرز پاکستان که در آن کارگران راه سازی خوابیده بودند، حمله کردند.

داود احمدی افزود: «در میان این ۴۳ نفر افراد ربوده شده تعدادی تکنسین، آشپز و راننده وجود داشتند. در درگیری با طالبان در جریان این حمله چهار مامور پلیس افغانستان کشته شدند و یک پلیس دیگر نیز زخمی شد.»

یک کارمند شرکت راه سازی بی تی پی (BTP) افغانستان نیز ربوده شدن این ۴۳ نفر را تایید کرد.

طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت، اما به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد هدف آن‌ها در ابتدا یک مرکز ایست و بازرسی بود که کنترل آن در دست پلیس بود.

طالبان تصریح کرد وقتی ماموران پلیس به اردوگاهی که کارگران در آنجا می‌خوابیدند فرار کردند، آن‌ها نیز تصمیم گرفتند تعداد زیادی را به گروگان بگیرند، زیرا قادر نبودند آن‌ها را از هم تشخیص بدهند.

نقیب الله امینی، سخنگوی استاندار استان بادغیس نیز اعلام کرد دست کم ۸ نفر از اعضای یک گروه شبه نظامی طرفدار دولت در درگیری با طالبان در غرب کشور کشته شدند.

به گفته عبدالعزیز بیگ، رئیس شورای استانی استان بادغیس در این درگیری‌ها ۱۶ نفر از شورشیان نیز کشته شدند.

بعد از گذشت ۱۷ سال از مداخله ائتلاف بین المللی برای خارج کردن قدرت از دست طالبان در افغانستان در اکتبر ۲۰۰۱ به دنبال حملات ۱۱ سپتامبر، طالبان آتش بس بی سابقه‌ای را با نیرو‌های افغانستان اعلام کردند که از روز جمعه تا روز یکشنبه گذشته ادامه داشت.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز به نوبه خود تصمیم گرفته بود به مدت یک هفته توقف درگیری‌ها را از روز سه شنبه گذشته اعلام کند.
رئیس جمهور افغانستان روز شنبه تمدید آتش بس را به مدت ۱۸ روز اعلام کرد، اما طالبان روز یکشنبه نشان دادند نمی‌خواهند با این تمدید آتش بس همراهی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها