رئیس شورای هیات‌های مذهبی مطرح کرد:

۹۱ هزار هیات مذهبی در کشور فعالیت دارند

رئیس شورای هیات‌های مذهبی از فعالیت ۹۱ هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در کشور خبر دارد و با تاکید بر تقویت کارکردهای اجتماعی آنان، افزود: استفاده از ظرفیت هیات‌های مذهبی موجب فروکاستن آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

۹۱ هزار هیات مذهبی در کشور فعالیت دارند

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند با بیان اینکه هیات‌های مذهبی کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات چشمگیری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز هیات مذهبی به جایگاه و رسالت اصیل خود دست یافته‌اند به طوری که مردم به هیات مذهبی اعتماد کامل دارند.

وی بر ضرورت تقویت کارکردهای اجتماعی هیات مذهبی تاکید کرد و گفت: با تقویت این کارکردها می‌توان جوانان را در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان بیمه کرد.

دریکوند با بیان این‌که هیئات مذهبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل بحث بیکاری جوانان، معیشت و اعتیاد که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست در این راستا فعالیت چشمگیری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هیات های مذهبی حلقه ارتباط اعتقادی، دینی و فرهنگی با جامعه هستند، این در حالی است که هیات‌های مذهبی می‌توانند در صلح و سازش بسیاری از اختلافات و دعاوی نیز تاثیرگذار باشند.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی کشور به مشارکت اقشار مردم هیات‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: ظرفیت مردمی هیات‌های مذهبی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست، کاهش این آسیب‌ها را مستلزم همکاری گسترده مردم ذکر کرد و ادامه داد: درسطح کشور ۹۱ هزار و دویست هیات مذهبی فعالیت دارند؛ این در حالی است که ۸۵ هزار مداح نیز در سامانه طوبی ثبت‌شده است.

منبع: ایسنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    حفظ حیثیت دین و مذهب پالایش میراث منقولات غیر قرآنی این ارزشها از من در آوردیهای بشری را اقتضا می کند --- سازماندهی شرعی مثبت و سازنده ی هزینه هایی که با من درآوردی بنام دین و مذهب هدر می روند بعهده ی کیست؟؟؟!!! احکام و اعتقادات اصیل اسلام حنیف ، با وعده الهی به مصون نگه داشتن قرآن کریم از هرگونه تحریف ، تا کنون از تحریف مصون مانده اند. با توجه به همین حقیقت ضرورت حفظ حیثیت دین و مذاهب دینی منسوب به اسلام و پاک نگه داشتن دین و مذاهب از تحریفهای من در آوردی بی پایه ی بشری ، اقتضا می کند ، چنان چه هنوز وفاداران غیور صدوقی برای دین و مذاهب دینی وجود دارند ، میراث منقولات غیر قرآنی احکام و اعتقادات منسوب به دین و این مذاهب ، با برنامه ریزیهای روشمند در کنفرانسها و میز گردهای بحث و پژوهش علمی برای تشخیص و جدا سازی سره از ناسره های این منقولات با کمک اصول استدلال عقلی به شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری قرآنی عرضه شود و این میراث از کلیه ناسره های ناهمگن و ناهماهنگ با داده های این شناختهای الهی با دوری از هرگونه تعصب و افراط و تفریط پالایش و پاک گردد. در این پژوهشها و برای رسیدن به نتایج خدا پسندانه ی مطلوب باید این حقایق ، که دین الهی مطابق با تاکیدهای قرآن کریم دین ساده و سرشت نشین و آسان است و درک و عمل به احکام و اعتقادات اندک این دین در محدوده ی ظرفیت ذهنی و توان جسمی بشر اند ، همیشه در بحثها مد نظر پژوهشگران باشند. این پالایش خداپسندانه ، دین و مذاهب را از هرگونه سوء استفاده مصون نگه خواهدشت و وحدت جهان اسلام را میسر خواهد ساخت. اگر در نظام اسلامی هزینه های روزانه ی میلیاردی که بنام دین و مذهب با من در آوردی در کارهایی بی هرگونه بازده مثبت و سازنده در جامعه مسلمان هدر می روند پاسخگویی نباشد فردا در محضر خداوند حساب گر حساب رس مسئولان این نظام با چه دلیل از قرآن و عقل گناه این اسراف و تبذیرها را از خود دور خواهند ساخت و به میلیونها از محرومانی که این داراییهای هدر رفته می توانست با پیروی از احکام قرآنی انفاق زندگی آنان را با سازماندهی درست و ضابطه مند احیا کند این مسئولان که بنام اسلام حکومت می کنند برای رهایی خود از وبال این تقصیر چه پاسخی خواهند داد؟؟؟!!! آیا پایبندی به احکام و اعتقادات خرد گرا وسرشت نشین اصیل قرآنی دین الهی خدا و رسول و اهل بیت را از ما خشنود می کند و این رهایی را فراهم می سازد یا دامن زدن به من در آوردیها که روزانه بی حاصل داراییهای کلان را هدر می دهند و محرومان را محروم تر و سود جویان را فربه تر می سازد رهایی بخش است؟؟؟!!! «مَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ»(آیات 154 – 157 سوره صافات)؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها