نمایندگان آماد نیروهای مسلح کشور از تالاب هامون بازدید کردند

نمایندگان آماد و پشتیبانی ستاد مشترک نیروهای مسلح کشور به همراه فرماندهان مرزبانی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از دایک های مرزی مستقر در تالاب هامون بازدید کردند.

نمایندگان آماد نیروهای مسلح کشور از تالاب هامون بازدید کردند

نیره پور ملایی اظهار داشت: این بازدید به منظور بحث و بررسی بازگشایی دایک مرزی تالاب هامون با هدف تسهیل در ورود آب انجام گرفت.

وی افزود: در این راستا از نقاط مرزی داخل تالاب هامون به ویژه برجک های ۱۱ تا ۱۷ مرزی و همچنین دایک های داخل تالاب هامون به صورت گشت هوایی و زمینی بازدید انجام شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اصلاح دایک مرزی و اجرای طرح های جایگزین به استناد هدف راهبردی برنامه مدیریت یکپارچه تالاب بین المللی هامون برای رسیدن به وضعیت مطلوب آب و خاک و کنترل ریزگردها با همکاری مرزبانی سیستان و بلوچستان یکی از اقدامات اساسی این نهاد است.

وی بیان کرد: در این بازدید موقعیت دایک ها و مسیرهای اصلی ورودی آب و سایر موضوعات مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و مقررشد موارد اختلاف کارشناسی در خصوص دایک ها و مسیرهای ورود آب منتهی به تالاب هامون توسط ستاد نیروهای مسلح کشور تصمیم گیری نهایی شود.

پورملائی با قدردانی از همکاری های فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان در بازگشایی برخی از نقاط دایک مرزی، توجه به حداقل دخالت در داخل تالاب با هدف دست یافتن به حداکثر کارکرد تالاب هامون را ضروری دانست.


منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها