رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در نشست خبری مطرح کرد:

موضوع دختران ایرانشهر یک کلاغ چهل کلاغ شد/به تریبون کشاندن این موضوع شرعا و قانونا درست نبود

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: اصل موضوع ربایش یک دختر را تکذیب نمی‌کنم، موضوع اتفاق افتاده اما در رسانه‌ها و فضای مجازی بزرگنمایی شده است.

موضوع دختران ایرانشهر یک کلاغ چهل کلاغ شد/به تریبون کشاندن این موضوع شرعا و قانونا درست نبود

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در زاهدان پس از تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه در مورد پرونده ایرانشهر اظهار کرد: اصل موضوع ربایش یک دختر را تکذیب نمی‌کنم، موضوع اتفاق افتاده، اما نه آنطور که مولوی گفته است و در رسانه‌ها منتشر شده است.

حمیدی ادامه داد: اتفاقی که در ایرانشهر افتاد یک دختر خانمی مورد ربایش قرار گرفته، این قضیه مربوط به روز سه شنبه و قبل از عید فطر است که فرد در روز چهارشنبه شناسایی و دستگیر شده است، دو پرونده در ایرانشهر تشکیل شده یک پرونده در دادسرای ایرانشهر تشکیل شده با موضوع آدم ربایی و یک پرونده در دادگاه کیفری یک ایرانشهر هم در موضوع تجاوز تشکیل شده است، دستورات قضایی در روز چهارشنبه و پنج شنبه قبل از روز عید فطر و قبل از اینکه کسی مطلع شود خود دستگاه قضایی به دنبال مراجعه یک خانم به دستگاه قضایی کار را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: به تریبون کشاندن این موضوع نه شرعا درست است و نه قانونا، اما به هر حال این اتفاق به تریبون و رسانه‌ها رسید و یک کلاغ چهل کلاغ شد که اصلا موضوع آنچه در فضای مجازی منتشر شده نیست.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: فعلا متهمانی که تحت تعقیب قضایی قرار دارند چهار نفر هستند یک نفر دستگیر شده و سه نفر تحت تعقیب قرار دارند.

حمیدی گفت: در حال حاضر شاکی تجاوز به عنف سه خانم هستند از این سه نفر یک نفر به پزشکی قانونی راضی شده است مراجعه کند و پزشکی قانونی هم تجاوز را تایید کرده است آن دو نفر دیگربه هر دلیل راضی نشده اند به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

وی گفت: اگر برای ما ثابت شود که مولوی طیب سوءنیت داشته و با هدف تشویش اذهان عمومی این موضوع را از تریبون خطبه‌های نماز مطرح کرده است حتما با وی برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر در ادامه تحقیقات ثابت شود که بین دختر خانم شاکی و متهم ارتباطات دوستانه سابق داشته حالا چه پیامکی، تلفنی و حضوری و رفت و آمدی باهم داشته اند که آن ارتباطات سبب این موضوع شده دادگاه یک تخفیفاتی را برای متهم قائل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها