بهره‎برداری آزادراه ۱۵۸ کیلومتری جنوب تهران در سال ۹۸ با فناوری مدرن قرارگاه خاتم

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه یکی از بزرگ ترین پروژه های آزادراهی ایران است که به آزادراه کرج-قزوین، ساوه-قم، گرمسار-قم و از آنجا به سمنان متصل می شود.

بهره‎برداری آزادراه ۱۵۸ کیلومتری جنوب تهران در سال ۹۸ با فناوری مدرن قرارگاه خاتم

وی تصریح کرد: این آزادراه کمربندی بسیار بزرگی است که برای شهر تهران آرامش را به همراه دارد و باعث کاهش ترافیک می شود.

وی با بیان این که با بهره برداری از این پروژه خودروهای سنگین وارد تهران نمی شوند، افزود: قیمت اولیه این آزادراه 1600 میلیارد تومان بود که با تعدیل صورت گرفته حجم سرمایه گذاری این پروژه به 2500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که تاکنون 870 میلیارد تومان در این آزادراه صورت وضعیت شده است، اظهار کرد: این پروژه سال 95 آغاز شده و قرار است سال آینده به بهره برداری برسد، این آزادراه بر اساس برنامه زمانبندی شده پیش می رود و تمام فناوری های روز راهسازی در آن بکار گرفته شده است.

آخوندی با بیان این که پیمانکاران این پروژه ایرانی بوده و کار آنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: کارخانه آسفالت بسیار مدرنی در این پروژه احداث شده که آسفالت را عمر بالا تولید می کند.

وی با یادآوری این که 60 کیلومتر این آزادراه آسفالت شده است، افزود: همه قطعا این آزادراه 158 کیلیومتری به طور همزمان در حال اجراست و سرعت احداث بسیار خوب است.

وی همچنین با بیان این که پل های بسیار بزرگی در این آزادراه ساخته می شود، گفت: پل روگذر جاده ساوه و آزادراه قم در این پروژه در حال ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با بهره برداری از این آزادراه کل بارانداز تهران جمع و در منتهی الیه جنوب شرق فرودگاه امام مستقر می شود.

به گفته آخوندی، 2700 نفر به صورت مستقیم در این پروژه فعالیت می کنند.

وی پیشرفت فیزیکی این پروه را 45 درصد عنوان کرد و گفت: سهم آورده دولت در این آزادراه 30 درصد و سهم قرارگاه خاتم الانبیاء 70 درصد است که دولت سهم خود را از طریق اوراق مشارکت پرداخت می کند.

منبع تسنیم

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها