امارات: اوپک به مدیریت بازار نفت با روسیه ادامه می‌دهد

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: اوپک همچنان مصر است همکاری برای مدیریت بازار نفت با روسیه و سایر شرکای غیراوپک خود را دائمی کند.

امارات: اوپک به مدیریت بازار نفت با روسیه ادامه می‌دهد

این امر با وجود تمایل برخی از اعضای برای عقب نشینی از توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک صورت می‌گیرد.

مزروعی گفت: حفظ کنترل بلندمدت عرضه نفت برای ثبات بازار ضروری است تا برای تامین تقاضای پیش بینی شده، سرمایه گذاری در تولید جدید را تشویق کند.

مزروعی در اظهارات از پیش آماده شده ای در سمینار اوپک گفت: دورنمای تقاضا برای نفت در آینده قوی مانده است. مهم است که به خاطر داشته باشیم طی چند سال گذشته چه اتفاقی برای سطوح سرمایه گذاری افتاده است و آن را فراموش نکنیم.

اوپک و ۱۰ تولیدکننده خارج از این گروه شامل روسیه توافقی را برای محدود کردن عرضه به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز به منظور تعادل مجدد بازار نفت به اجرا گذاشته اند که قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کند.

اما برخی از اعضای این گروه به خصوص عربستان سعودی و روسیه خواهان افزایش قابل توجه سهمیه تولید هستند که با مخالفت سایر کشورها شامل ایران، عراق و ونزوئلا روبرو شده اند.

مزروعی به مذاکرات مربوط به آینده توافق کاهش عرضه اشاره نکرد اما گفت اوپک دائما فرآیند تعادل مجدد بازار را رصد می‌کند.

درخواست هند از اوپک برای افزایش صادرات نفت

هند که سومین مصرف کننده و واردکننده بزرگ نفت در جهان است، در شرایطی که مسائل ژئوپلیتیکی بر تولید برخی از کشورها تاثیر گذاشته است، از کشورهای اوپک خواست شکاف عرضه را پر کرده و قیمتهای نفت پایدار را تضمین کنند.

انتظار می رود صادرات نفت ایران که سومین صادرکننده بزرگ عضو اوپک است از بازگشت تحریمهای آمریکا علیه تهران متاثر شود. هند بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند که در سمینار اوپک در وین حضور داشت، گفت: شرایط سیاسی داخلی و گاهی خارجی به تولید کمتر برخی از کشورها منجر می‌شود. ما از اوپک و اعضایش انتظار داریم برای اقدام و پر کردن شکاف عرضه به منظور حفظ ثبات قیمتها متعهد شوند. وی گفت: در حال حاضر قیمتهای بالای نفت به توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها لطمه زده است.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها